fbpx

תאונת דרכים – כמה זמן אחרי תאונה אפשר לתבוע

תאונת דרכים
עו”ד ארז כהן
22 נובמבר 2020

תאונות דרכים רבות מתרחשות מידי יום בכל רחבי הארץ וכתוצאה מהתאונות אנשים נפצעים וסובלים מפגיעות גוף והם זכאים לפיצוי כספי בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975 וזאת ללא קשר לשאלה מי אשם בתאונה. התביעה מוגשת כנגד חברת הביטוח שבטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה בין אם הנפגע הינו נהג הרכב ובין אם הנפגע היה נוסע ברכב.   

נפגעתי בתאונת דרכים – מה עלי לעשות?

משרד עורכי דין ארז כהן מתמחה בתביעות נזקי גוף של נפגעי תאונות דרכים כנגד חברות ביטוח. משרדנו יילחם עבורכם נגד חברת הביטוח ואנו נעשה הכל על מנת שתקבלו את הפיצוי המקסימלי מחברת הביטוח. להלן מספר נקודות חשובות על מנת שתוכלו לקבל פיצוי עבור הנזק שנגרם לכם בתאונה.

  1. ראשית יש לתעד את התאונה וזאת ניתן לעשות באמצעות רישום פרטיהם של כל הרכבים המעורבים בתאונה לרבות פרטי הנהגים, פוליסות ביטוח ופרטי עדים לתאונה.
  2. מומלץ לצלם את הנזק שנגרם לרכב ובחלוף הזמן לשמור קבלות עבור תיקון הרכב ודו"ח שמאי שהעריך את הנזק של הרכב
  3. לאחר התאונה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ראשוני ולפרט בפני המוסד הרפואי את כל התלונות ולוודא שכל התלונות אכן נרשמו בסיכום הדו"ח הרפואי, ולבקש העתק של התיעוד הרפואי.
  4. לגשת לתחנת המשטרה ולדווח על התאונה בציון הרכבים המעורבים ולבקש אישור משטרה לצורך העברתו בהמשך התהליך לחברת הביטוח.
  5. המשך טיפול רפואי. ברוב המקרים הנזק הרפואי מתגבש כעבור מספר חודשים במהלכם עובר הנפגע בדיקות, מעקבים, צילומים, טיפולים שונים ובדיקות על ידי מומחים שונים בתחום הרפואה כגון: אורתופד, נוירולוג, אא"ג, פסיכיאטר וכו'. עליכם לשמור את כל סיכומי הביקור ולוודא שכל התלונות מופיעות ברשומה הרפואית. חשוב להבין שקיים קשר בין כמות הפניות לקבלת טיפול רפואי והאבחנות לבין סכום הפיצוי שתקבלו בסוף ההליך מחברת הביטוח.
  6. לשמור את כל הקבלות וההוצאות הרפואיות לרבות: הוצאות נסיעה (מוניות, אוטובוס, רכבת), רכישת תרופות, משחות, קבלות עבור טיפולים רפואיים, הוצאה עבור עזרה צד ג' בתקופת ההחלמה וכיוצ"ב.
  7. במידה שהנפגע מחסיר ימי עבודה עליו לשמור את תלושי השכר ולהצטייד באישורים מתאימים להוכחת הפסדי שכר וימי עבודה.
  8. לפנות לעורך דין תאונות דרכים במועד הקרוב ביותר לאחר התאונה על מנת שתהיו מיוצגים החל מהשלב הראשוני ושתדעו את זכויותיכם כנפגעי תאונות דרכים.

 

מתי ניתן להגיש את התביעה נגד חברת הביטוח?

כככל ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח עד 7 שנים מיום התאונה. עם זאת, יש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו לפני תחילת ההליך כנגד חברת הביטוח. במקרים שבהם מדובר בפגיעה קלה, יש להמתין עד לסיום מלוא הבדיקות והטיפולים הרפואיים העלולים לקחת מספר חודשים ולאחר מכן לבחון האם אכן הסתיים הבירור הרפואי וניתן להתחיל בטיפול כנגד חברת הביטוח. במקרה של תאונת דרכים קשה קיימת אפשרות כעבור שנה ממועד התאונה למנות מומחים רפואיים בתחומים שונים אשר יבדקו את הנפגע ויקבעו את היקף הנזק והנכות שנותרה לו כתוצאה מהתאונה. ככל ששיעור הנכות גבוה יותר כך גם היקף הפיצוי.

עורך דין תאונות דרכים

על מנת לקבל פיצוי מקסימלי לאחר תאונת דרכים, כדאי לפנות באמצעות עורך דין תאונות דרכים במועד הקרוב ביותר לתאונה. כבר בפגישה הראשונה אנו בונים יחד את האסטרטגיה הנכונה עבור ניהול התיק, ושומרים קשר רציף בהמשך ומוודאים שאנו מקבלים את כל המסמכים הנדרשים לניהול התיק.  למשרדנו ניסיון רב שנים בניהול תביעות תאונות דרכים, ומשרדנו ילווה אתכם החל משלב הייעוץ הראשוני ועד למימוש מלוא זכויותיכם וקבלת הפיצויים.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק