fbpx

תביעות תאונות עבודה

כל אדם חייב לעבודה על מנת לפרנס את עצמו ואת משפחתו בכבוד. הבעיה היא שתאונת עבודה אחת, שעלולה להתרחש כמעט בכל המקצועות בתוך שניות, עלולה לשנות את התמונה לחלוטין. היא מגלמת בתוכה פוטנציאל לפגיעה משמעותית בכושר העבודה של האדם (עד לאובדן מלא במקרים קיצוניים), כרוכה בהוצאות כספיות גבוהות עבור הטיפולים והשבת הנזקים ועשויה לדרוש מאמצים לא מבוטלים בדרך לקבלת הזכויות המגיעות לאדם הנפגע, על פי חוק ובהתאם לנסיבות הפגיעה.

למורכבות הנושא ניתן להוסיף את העובדה שרבים אינם יודעים כיצד עליהם להתנהל מול הגורמים השונים בשדה המשחק על מנת לקבל את מלוא הזכויות שלהם. מדי שנה עובדים רבים נפגעים ונפצעים במסגרת עבודתם הן כשכירים והן כעצמאיים, אך הם אינם מכירים כלל את זכויות המגיעות להם על פי הדין בישראל. בכך הם עלולים להפסיד סכומי עתק, שמגיעים פעמים רבות למאות אלפי שקלים או אפילו יותר, ולהיכנס לבור כלכלי שהיציאה ממנו נראית קשה עד בלתי אפשרית.

למה חשוב להיעזר בשירותי עורך דין תאונות עבודה?

חשוב מאוד להכיר את הזכויות שלכם במוסד לביטוח לאומי כאשר מדובר בפגיעה שהינה תאונת עבודה. הטיפול בייצוג נפגעי עבודה דורש הבנה משפטית ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין לתאונות עבודה מיד לאחר התרחשות הפציעה על מנת שיוכל לסייע לכם במיצוי מלוא הזכויות מהמוסד לביטוח לאומי במחלקת נפגעי עבודה.

חשוב להדגיש שהתחום של תאונות עבודה, בתוך עולם הנזיקין הרחב יותר, דורש היכרות מלאה וניסיון רב שנים מטעם המשרד או עורך הדין המייצג. יש צורך בהיכרות מלאה עם לשון החוק, לעיתים עד לרמת המקצועות או תנאי העבודה המוגדרים, מה שרק עורך דין המתמקד בתחום יוכל להבטיח. נדרש בהמשך לכך היכרות עם כל המגמות והתקדימים המשפטיים, למשל פסיקה חשובה במחלוקת משפטית שעשויה להשפיע בצורה ישירה על ההחלטה שתתקבל בתיק הנתון. אם עורך הדין בקיא בתחום ועוקב אחריו, גדלים הסיכויים שהוא יוכל לגבש אסטרטגיה שתגדיל את אחוזי ההצלחה של מרשיו.

תאונת עבודה – נפצעתי בעבודה מה עלי לעשות?

תאונת עבודה יכולה להתרחש במהלך העבודה אך יכולה להתרחש גם בדרך לעבודה ובדרך חזרה הביתה ממקום העבודה למשל: תאונת דרכים שהתרחשה בדרך למקום העבודה או בדרך חזרה הביתה ממקום העבודה, כל עוד האדם הנפגע לא סטה מהמסלול הישיר שבין ביתו למקום העבודה, וכל עוד הפגיעה לא נגרמה במהלך הפסקה מהעבודה. במקרה של תאונת דרכים יהיה העובד הנפגע זכאי למצות את זכויותיו במוסד לביטוח לאומי והן למצות את זכויותיו מול חברת הביטוח שביטחה את הרכב הפוגע בפוליסת ביטוח חובה (אם לא ידועה זהות הפוגע, כמו במקרה של תאונת פגע וברח, ניתן לקבל פיצויים דרך קרנית).

במקרה שעברתם תאונת עבודה בזמן העבודה עליכם להוכיח את מקרה הפציעה, ללכת ולקבל טיפול רפואי ולוודא שכל הפרטים נרשמים בקופת החולים או בבית החולים שאליו פניתם. לאחר מכן יש לפנות לעורך דין תאונות עבודה שינחה אתכם ויסביר לכם את מלוא הזכויות ויפעל להגשת תביעה למוסד ביטוח לאומי להכרה בפגיעה כתאונת עבודה, בצירוף מלוא המסמכים הנדרשים לשם כך. חשוב לוודא שהעובד מקבל תשלום דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי, שהינם תשלום עבור ימי המחלה.

תאונת העבודה גרמה לי לפציעה קשה, מהן הזכויות שלי במוסד לביטוח לאומי?

עורך דין לתאונות עבודה יסייע כבר בשלב הראשוני בהליך ההכרה בתביעת תאונת עבודה לקבלת תשלום ימי המחלה והכרה בכל האיברים שנפגעו בתאונת עבודה. לא אחת נפגעים רבים סבורים כי הם יכולים להגיש את התביעה לבדם, ומגישים בפועל את התביעה. 

בשלב מאוחר יותר מגלים כי איבר מסוים בגוף שבו נפגעו לא הוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי, מכיוון שלא נכלל בתביעה הראשונית, ואובדן הזכויות הזה צפוי להיות בלתי הפיך. דוגמה מובהקת לכך היא אירועים מוחיים או לבביים, שבניגוד למה שחלק מהאנשים חושבים אינם נוטים להיות אקראיים. אם הם נגרמים עקב אירוע חד פעמי וחריג בעוצמתו בעבודה, סמוך ככל הניתן למועד ההתקף או הפגיעה, ניתן בהחלט לדרוש שהפגיעה תוכר כתאונת עבודה לכל דבר ועניין.

בתנאים האלה חשיבות רבה לייצוג הנפגע על ידי עורך דין תאונות עבודה, ורצוי מוקדם ככל האפשר, ולגיבוש אסטרטגיה משפטית מותאמת מקרה. במקרים רבים לנפגע תאונת עבודה נגרם נזק בלתי הפיך ועורך הדין יפעל להגשת תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה למוסד לביטוח לאומי, בהתאם לסוג הפגיעה, לממדי הנזק ולהשפעתה של מידת העצמאות של האדם הנפגע. עורך הדין אף ייצג את העובד בוועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי (שירות חיוני שחברות למימוש זכויות רפואיות אינן יכולות לספק), וזאת על מנת למצות את זכויותיו בדרך של מענק כספי חד פעמי או באמצעות גמלה חודשית. כל זאת כמובן בהתאם לשיעור הנכות שתקבע על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי.

מהי האחריות של המעסיק בתאונות עבודה?

במקרה של תאונת עבודה שהתרחשה במקום העבודה, חלה על המעסיק חובה לספק לעובד תנאי עבודה בטוחים וסבירים, לספק לו ציוד לצורך ביצוע העבודה ולהעביר לו הדרכות מסוימות. אנו נתקלים במקרים רבים בהם העובד נפצע מאחר ועבד על מכונה בלתי תקינה, או לא עבר הדרכת בטיחות או הדרכה לביצוע העבודה. במקרים שבהם עובד נפצע בעקבות רשלנות או מחדל של המעסיק, קיימת לעובד זכות להגיש תביעה לפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו כנגד המעסיק. 

הגשת תביעה כנגד מעסיק, לאחר תאונת עבודה, היא אחד האתגרים המרכזיים של עורך דין תאונות עבודה. הסיבה העיקרית היא שנדרשת הוכחה מלאה שהתקיימו כאן התנאים של רשלנות או התנהלות לא נכונה, אך זה לא מספיק. חשוב לאמוד את הנזק שנגרם, ולהוכיח שיש קשר ישיר בין אותם תנאים מורכבים במקום העבודה לבין הפגיעה.

ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק