fbpx

תאונת דרכים הולך רגל

זה עלול לקרות לכל אחד, פתאום בדרך לעבודה או אפילו בדרך לקניות ניגשים אל מעבר החצייה ובדיוק ברגע שעוברים זה קורה- פגיעת רכב שלא הבחין בכם. באותו הרגע שזה קורה אתם מובלים לבית החולים או לחילופין מקבלים את כל הטיפול הנדרש וגם אז עולה השאלה "האם מגיע לי פיצוי"? 

אם כל זה נשמע לכם מוכר ואתם תוהים מה באמת מגיע לכם, אולי כדאי לקרוא את המאמר הבא המסביר בצורה ברורה אילו הולכי רגל נחשבים נפגעי תאונות דרכים ומה מגיע להם על פי החוק הקיים במדינת ישראל.  

תאונת דרכים תוך כדי הליכה – כך תתמודדו עם זה נכון 

איך זה קרה ומיהו בעל האשם התורם ביותר לתאונה שהתרחשה? כך גם עולה השאלה אודות הפיצוי הכספי בהתאם לנזקי הגוף ועוגמת הנפש שנגרמו לנפגעים. לצד לא מעט תהיות תעלנה גם שאלות אודות הפרעות בחיי היום יום, נכות קבועה, נכות זמנית וכל מה שהזיז את האדם ממצבו הקודם וגזל ממנו את חרותו הבריאותית. 

רוצים לדעת מה באמת אומר החוק על כך? על פי חוק הפלת"ד שהינו חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים 1975, ייאמר כי פיצוי מגיע לכל אדם באשר הוא וללא הוכחת אשם כך שאם אתם הולכי רגל שנפגעו מתאונת רכב או אפילו במעבר חצייה זכותכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם על פי חוק!  

עקרון אי הוכחת האשם מתייחס לאחריות המוחלטת בה למעשה חוק הפלת"ד נושא על כפיו את כל האחריות. שלא בדומה לתביעות אחרות כאן הנזק אינו מותנה בהוכחת החפות אלא בהגנה מלאה על נפגעי תאונות הדרכים אשר זכאים לתרופות על פי חוק (פיצוי) גם אם נמצאתם לכאורה אשמים בתאונה.

תאונת דרכים הולך רגל – מה חשוב להגיש ואיך להגיש? 

בטרם מגישים תביעה בגין תאונת הולכי רגל חשוב מאוד לצרף אישור משטרה, אישור פינוי באמבולנס וכל מסמכי בית החולים אם היו כאלה. כמו כן, יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים, צילומים, אישורי מחלה כאלה ואחרים. 

תוהים מדוע מסמכים אלו כל כך מהותיים ואסור להקל בהם ראש? הסיבה לכך היא משום שהם אלו שיספרו ויתעדו בסופו של דבר את הפציעות והנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה אליה נקלעתם. ולכן כבר בשלב הזה אנו ממליצים לעמוד על זכויותיכם באמצעות המייצג המתאים שידרוש עבורכם את הפיצוי המקסימאלי, זה הנכון למצב הנוכחי אליו נקלעתם. 

אז אם גם אתם התהלכתם לתומכם ברחוב ופתאום נפגעתם על ידי כלי רכב מתפקידכם לעשות את זה נכון ולצד עורך דין תאונות דרכים. כמו כן יש להגיש את כל המסמכים ולפעול כמה שיותר מוקדם למועד התאונה בכדי שלא להחמיר את המצב ובו זמנית להבטיח את שיעור הפיצויים הנכון ביותר – זה המגיע לכם על פי חוק!  

ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק