fbpx

נפלתם בגלל בור במדרכה? כך תפעלו

נפילה ברחוב
עו”ד ארז כהן
13 ינואר 2022

מפגע סביבתי הוא אחת מהסיבות הנפוצות שבגללן אנשים מועדים ברחוב, כאשר חשוב להבין מה מומלץ לעשות כאשר זה קורה – וגם האם ובאיזו דרך אפשר לקבל פיצוי, במקרה שנפצעתם. סיוע של עורך דין נזיקין סמוך לאירוע הנפילה, יאפשר לכם להתנהל בצורה הנכונה על מנת להשיג את הפיצוי מהעירייה, אך עוד לפני כן יש כמה כללי התנהגות שכדאי לכם לזכור.

רגע אחרי המעידה – מה מומלץ לעשות?

תיעוד הוא המפתח לפיצוי כספי בהמשך הדרך, באם נגרמו לכם נזקים לגוף או לרכוש. מה מתעדים? את כל מה שעשוי לשמש אתכם בהמשך: אם היתה חסרה אבן שפה במדרכה, אם נוצר בור במדרכה, אם נתקלתם בעמוד שתקוע בתוך המדרכה – כל אלו הם מפגעים סביבתיים לכל דבר, לכן חשוב להמחיש מה היה הגורם לנפילה.

איך מתעדים את הגורם לנפילה ברחוב

כדאי לצלם את המפגע עצמו וכן את הסביבה. המטרה היא להוכיח שבעת הנפילה אכן היה קיים מפגע במקום, שעצם היותו שם הופך את האיזור ל"מועד לפורענות" ולגורם אפשרי לנזקים. אם נפלתם ואנשים ששהו במקום ראו אתכם, מומלץ לתעד את עדותם בנוגע למקרה, או לבקש מהם פרטים ליצירת קשר בהמשך, לצורך עדות עתידית. כדי לשכנע אנשים להעיד, כדאי להבהיר להם שהעניין לא הופך אותם לצד בתביעה.

קיבלתם טיפול רפואי? ודאו כי כל שלבי הטיפול מתועדים בפירוט

במקרים מסוימים, נפילה ברחוב תצריך הגעה של אמבולנס כדי לסייע לכם, אך במצבים אחרים ייתכן שתזדקקו לטיפול פחות דחוף ותבחרו לגשת לקופת החולים, למוקד או לבית החולים, בשלב מאוחר יותר. כך או כך, חשוב לתעד כל שלב בטיפול ולוודא שאכן קיים דיווח על תהליך הטיפול כולו. זה יהיה, לכשתרצו לתבוע, מסמך חשוב שישרת היטב את האינטרסים שלכם.

מתי צריך ליצור קשר עם עורך דין נזיקין בהרצליה?

ככל שניתן, יש ליצור קשר עם עורך דין נזיקין בהרצליה סמוך למועד הנפילה, זאת כדי לקבל ייעוץ בזמן אמת וגם כדי לאמוד את הסיכויים לזכות בפיצוי כספי, בשל נזקי גוף שנגרמו לכם בשל המקרה. הרעיון הוא לנהוג בצורה שקולה ולא להתנהל מתוך לחץ, דבר שעלול לגרום לכם לפספס את האפשרות לזכות בתביעה.

את מי תובעים בשל נפילה בגלל בור במדרכה?

על העירייה או הרשות המקומית, מוטלת האחריות לתקינות כל המקומות הציבוריים ומכאן שהיא אחראית לסייע לתושבים בתיקון, או סילוק, כל מפגע סביבתי במקומות אלה, העלול לגרום לפציעתם. דווחו לעירייה על המפגע, כאשר מומלץ לעשות זאת בכתב ולא רק בטלפון, על מנת לוודא כי קיים תיעוד לפנייתכם בנושא.

העירייה אם כן, היא הכתובת לתביעה, כאשר הגורם לנפילה הוא מפגע סביבתי במתחם המוגדר כציבורי. במידה שמדובר באיזור שאיננו ציבורי, למשל בניין מגורים פרטי, איזור מסחר פרטי וכדומה – מומלץ להיוועץ עם עורך דין נזיקין בהרצליה ולבדוק מי נושא באחריות לתקינות המדרכות, הרחובות והמתקנים בסביבה ומכאן לקבוע מי האחראי לגרימת הנזק, שאותו ניתן יהיה לתבוע לצורך קבלת פיצוי כספי.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק