fbpx

רשלנות רפואית בלידה – כך תקבלו את הפיצוי המתאים

פגיעה שנובעת עקב רשלנות רפואית בלידה הינה פגיעה שכיחה שלא תמיד מקבלת את המענה הנכון והרצוי. האם גם אתן נמצאות בסטטיסטיקה של נשים שנפגעו בזמן לידה? מה לדעתך שווי הסיכויים והמקרה באם תגישי תביעה? האם זה בר ביצוע? בדיוק כאן עורך דין ארז כהן המנוסה בלא מעט מקרים דומים מציע את תמיכתו ברגעים קשים ומביע רצון טוב לבדוק זכאות הרלוונטית לסבל והקושי אודות הזמן שהיה אמור להיות המאושר ביותר בחיי היולדת. 

מהי רשלנות רפואית בזמן לידה? לזהות את המקרה לפני שמגישים תביעה 

רשלנות רפואית בזמן לידה קיימת והיא אפילו שכיחה, זאת נוכח מספר הלידות ההולכות וגדלות מדי שנה בשנה. אז ברוב המקרים זה יעבור בשלום ומה על מקרים בהם הלידה הופכת לסיוט של חייך? מה קורה בדיעבד כאשר מתגלה כי היה קיום ממשי לך ולתינוק? לעיתים אפילו צוות רפואי יכול לגרוע יותר מלהועיל וכך בלא מעט מקרים מוצלחים קיימים גם מקרים בהם התוצאה הינה רשלנות כלפי היולדת וסיכון חייה וחיי העובר. 

מהי מצוקת היולדת ובמה היא באה לידי ביטוי? 

לידה יכולה להיות מדהימה ומרגשת אבל בין היתר גם סיוט מתמשך ליולדת שלא הייתה מוכנה לכך. זה יכול להיות ירידה בדופק, סימני מצוקה של האם או העובר, קרע ברחם של היולדת, תינוק שנתקע בתעלה, שלייה שלא הוצאה במלואה ובגדול? התערבות מאוחרת או שגויה של הצוות כפי שכבר צוין. אז בזמן שהעזרה הרפואית לא הגיעה או לא בוצעה בזמן ובאופן הנכון ולא ניתן יחס לעתות המצוקה כאן נכנסת בהחלט עילה לתביעה שרצוי ועדיף להגישה באמצעות עורך דין המתמחה בענייני רשלנות רפואית בלידה. 

מי יכול לתבוע במקרה של רשלנות בזמן לידה ומתי ניתן לתבוע?  

במצבים מסוימים זו לא חייבת להיות פגיעה פנימית אלא פגיעה נפשית שהיא למעשה כאב, סבל, דכאון ופגיעה בהנאת החיים נוכח התהליך שהסתבך- מה עושים במקרה הנ"ל? הנה לפניכם עילה נוספת לקיום תביעה ובתנאי שהיא מוגשת על ידי עורך דין בר סמכא בתחום. אם כן במצב הזה יוכלו לתבוע היולדת עצמה ובני משפחתה ואם חלילה היולדת איבדה את חייה אזי בני המשפחה הם אלו שיהיו מורישיי הפיצוי והתביעה. כמו כן ילד שהוא תוצר של רשלנות יוכל לתבוע את פיצויו כחוק עד שבע שנים מיום הגיעו לגיל 18 ועד הגיעו לגיל 25 (7 שנים לאחר גיל 18). 

האם קיים חשד סביר כי בת הזוג שלכם עברה רשלנות בזמן לידה או קיימת עילה לתביעה שמקורה ברשלנות זו? כבר בשלב הזה הרינו ממליצים על פגישת ייעוץ ראשונית במעמד עורך דין מומחה בתחום על מנת שזה יבחן את המקרה ובסופו של דבר יאשר או ישלול עילה לתביעת רשלנות רפואית.

ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק