fbpx

תביעה בגין פציעה בחדר כושר

עורך דין לתביעות נזיקין
עו”ד ארז כהן
22 יולי 2020

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה באנשים הנרשמים לחדר כושר לאור המודעות על שמירת אורח חיים בריא. עם זאת כחלק מהאימונים בחדר הכושר ישנן לא מעט פציעות שנגרמות מכל מיני סיבות אשר לעיתים משביתות את המתאמן לתקופה ממושכת. במקרים מסוימים קיימת אפשרות להגיש תביעה כנגד מפעיל חדר הכושר ולדרוש פיצויים עבור הנזקים שנגרמו לנו בשל הפציעה.

האחריות של חדר הכושר כלפי המתאמנים

בעלי מכון כושר מחויבים תחילה לדרוש מאדם המבקש להירשם לחדר כושר, להציג אישור רפואי הקובע שהוא כשיר להתאמן בחדר כושר. לפני תחילת האימונים בחדר הכושר על הנרשם לעבור הדרכה בנוגע לאופן השימוש במתקנים המצויים בחדר הכושר. בנוסף במשך פעילות יום האימונים בחדר הכושר נדרשת נוכחות של מדריך מוסמך, בעל הכשרה מתאימה שיפקח על המתאמנים בחדר הכושר ויסייע למתאמנים ויענה לשאלותיהם כיצד להשתמש נכון במכשירים. בעלי מכון הכושר מחויבים לשמור על בטיחותם של המתאמנים ולוודא שהמכשירים תקינים עם הוראות הפעלה, ממוקמים במרחק סביר בין מכשיר למכשיר.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה

במהלך אימונים בחדר כושר אנו עדים לפציעות שונות שמתרחשות ממעידה ונפילה ממכשיר מסוים או החלקה על הליכון, פציעה במהלך הרמת משקולות או פציעה בעקבות שימוש במכשיר לא תקין. פציעות אלו גורמות לעיתים לעומס רב על עמוד השדרה וגורמים לפריצות דיסק, דלקות, כאבים וקרעים בגידיי הכתפיים, דלקות במרפקים, כאבים ברגליים וכו'. מומלץ מאוד לפנות אל עורך דין נזיקין על מנת שזה יבחן את נסיבות הפציעה על מנת למצות את מלוא הזכויות שלכם.

מקרה שהיה כך היה? 

א' לקוח משרדנו הלך לחדר כושר באזור מגוריו על מנת לבדוק אפשרות להירשם כמנוי. לאחר שעבר סיור במכון הכושר על ידי פקיד הקבלה, ובעת יציאתו ממתחם הקבלה, נתקל א' בדלת זכוכית לא מסומנת וכתוצאה מכך סבל משבר באף. לאחר שא' פנה למשרדנו דאגנו לפנות למכון הכושר ולחברת הביטוח שיבטחה את מכון הכושר על מנת שאלה יפצו אותו בגין הנזק שנגרם לו מאחר והדלת לא הייתה תקינה בהתאם לתקנות הקבועות בחוק. לאחר שניהלנו מו"מ עם חברה הביטוח, קיבל א' פיצוי כספי רב בגין הנזק שנגרם לו. 

נפגעת בחדר כושר – את מי תובעים? 

במקרה של פציעה בחדר הכושר על הנפגע נדרש להוכיח שהנזק הרפואי שנגרם לו הינו תוצאה של רשלנות מפעיל חדר הכושר ו/או העובדים מטעמו והוכחת הפרת החובה המוטלת עליו על פי החוק לדאוג לבטיחות המתאמנים בחדר הכושר. תביעת הנזיקין מוגשת כנגד מפעיל חדר הכושר וחברת הביטוח שביטחה את חדר הכושר ולא כנגד המדריכים עצמם. זקוקים לסיוע בהגשת התביעה או בירור האם הנכם זכאים לקבלת פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לכם בחדר כושר? עו"ד ארז כהן מתמחה בייצוג נפגעים בחדר הכושר וישמח לסייע לכם בכל התהליך מתחילתו ועד לסופו.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק