fbpx

רשלנות רפואית בהריון

כאשר מדברים על הולדה בעוולה, מדברים על תביעה של הוריי התינוק שנולד כתוצאה מהרשלנות עם מומים או תסמונות כאלה ואחרות. על פי טענת ההורים הם לא קיבלו טיפול הגון, לא קיבלו מעקב נכון והיו רשלניים כלפיהם גם בייעוץ הגנטי ונוכח כך נאלצו בסופו של דבר להגיש תביעת רשלנות רפואית בהריון. נשמע לכם מוכר? האם גם אתם הייתם מפסיקים את ההיריון ומונעים את העוולה שנגרמה לילד לכל שארית חייו? בדיוק עבורכם מאמר שכולו עוסק בעוולה, בתוצאה ובתביעה שיהיה עליכם להגיש בידי בא הכוח המתאים.

רשלנות רפואית בהריון – איך יודעים שאתם מתאימים להגשת תביעה? 

לפני שתחליטו באם להגיש תביעה המושתתת על רשלנות רפואית בהריון שאלו את השאלות הנכונות וזאת בכדי שלא תיכנסו לתהליך קלוש סיכויים. מה חשוב לשאול את עצמכם? קודם כל לגבי ממצאים חשודים שהתגלו תוך כדי ההיריון, האם משהו חשוד בנוגע לעובר הועבר אליכם ולא נעשה דבר? האם מישהו הסביר לכם את ההשלכות וזה מתועד בפועל בתיעוד הרשומות הרפואיות? מה לגבי בדיקות נוספות לרבות ייעוץ גנטי? מישהו שלח אתכם לשם? כמו כן שאלו את עצמכם למה לא הפנו אתכם לרופאים המתאימים והאם הרופאים הפעילו שיקול דעת מתאים. אם כל השאלות הנ"ל נותרו ללא מענה סביר להניח שיש משקל רציני להגשת תביעה. 

מתי זה כן נחשב רשלנות רפואית? 

מקרים נפוצים שמזכירים רשלנות נוכח ייעוץ גנטי לוקה בחסר הם מקרים בהם בוצעה אבחנה שגויה אודות קיום מומים מולדים, אי דרישה לביצוע סקר מערכות מורחב. כמו כן מדובר גם בדיקה לוקה בחסר של גורמי סיכון גנטיים, רשלנות ייעוץ גנטי וחוסר התחשבות בגיל האם ובסיכוני מחלות רקע. גם במצבים בהם המעקב ההריוני היה שגוי ולא בוצעו בדיקות אולטרסאונד, סקירה של המערכות, שקיפות עורפית, חלבון עוברי וכל שאר הבדיקות ייחשבו בהחלט כ"פוטנציאל" להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון.

איך מגישים תביעה בגין רשלנות רפואית הריון?  

לאחר שמבינים את המצב והתמונה ברורה יותר אפשר לגשת למעמד הגשת התביעה אותה תגישו באמצעות עורך דין מקצועי עם הבנה מקצועית בתחום הרשלנות הרפואית. יחד עם עורך הדין ישבו ההורים וינסחו יחד את הגרסה המדויקת ביותר בהסתמך למסמכים רפואיים, תחנות זמן וכל השתלשלות הענייניים שהיא קריטית להמשך התהליך. כמו כן באמצעות החומר הרפואי וכל הפרטים המדויקים ייבחן התיק בהיבט המשפטי רפואי ויעבור  דרך מומחים רפואיים שיביעו עמדה אובייקטיבית בהתאם ובהתחשב בממצאים.  

בסופו של דבר חשוב כי תגיעו מוכנים ותבצעו בדיקה מקדימה מול עורך דין בתחום, הצגת המסמכים הרלוונטיים הנדרשים לרבות השתלשלות עניינים ועד איסוף הפרטים הקטנים ביותר. כמו כן ראוי ביותר לפנות למשרד בעל ניסיון ומוניטין וזאת בכדי להגדיל את אחוזי ההצלחה בתיק.

ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק