fbpx

תביעות תאונות דרכים

מהי תאונת דרכים?

במקרה שאדם נפגע בתאונת דרכים הן כנהג והן כנוסע ברכב מוגשת תביעה כנגד חברת הביטוח שבטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה.

לרוב התביעה מתחילה בפניה לחברת הביטוח בה נמסרת הודעה על קרות התאונה, פרטי הנפגע, הנזק שנגרם ודרישה לפיצוי כספי לאחר שהתגבש הנזק הרפואי.

לאחר מכן חברת הביטוח אוספת את כל הנתונים אודות התאונה ומתנהל מו"מ בין הצדדים לגבי סכום הפיצוי.

במקרים שלנפגע קיים נזק משמעותי ואנו סבורים כי לנפגע נותרה נכות כתוצאה מהתאונה, ננחה את הנפגע לבצע בדיקות מתאימות ונמתין עד להתגבשות הנזק הרפואי וחשוב מאוד שלא למהר "ולסגור את התיק בפשרה" אלא להמתין עד שהנזק יתגבש במלואו. לאחר שהנזק התגבש במלואו יתחיל מו"מ עם חברת הביטוח וככל שהצעת חברת הביטוח לא תשקף את הנזק שנגרם אנו נמליץ על הגשת תביעה לבית המשפט ונפעל למנות מומחה רפואי בתחום הרפואי הרלוונטי שיקבע את נכותו של הנפגע כתוצאה מהתאונה.

לעיתים קיימת הסכמה עם חברת הביטוח על שיעור הנכות שנותרה לנפגע או הסכמה על זהות המומחה הרפואי שיבדוק את הנפגע ויקבע את שיעור הנכות שבהמשך יקבע את גובה הפיצוי שישולם לנפגע.

על פי חוק נפגעי תאונות דרכים רשאי כל אדם לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הפוגע בפיצויים ללא הוכחת אשם. העניין הזה תופס גם כשמדברים על הולך רגל וגם על נוהג רכב אבל מה עושים כשאין את מי לתבוע? 

על פי חוק נפגעי תאונות דרכים הפלתד 1975 מחויבת מדינת ישראל לפצות על פי חוק כל נפגע תאונת דרכים במסגרת ביטוח החובה. הכיסוי המדובר הינו כיסוי בגין נזקי גוף שנגרמו לנוסעים ששהו ברכב או לעוברי אורח שנפגעו על ידי פגיעת רכב. 

כאמור, יש לא מעט מקרים בהם הפוגעים נמצאים (יש את מי לתבוע) ובהם אין את מי לתבוע ובדיוק לשם כך נכתב מאמר זה שיביא בפניכם את המדריך השלם לכל סוגי תאונות הדרכים הן במשרד והן מחוצה לו. 

 

סוגי תאונות דרכים

תאונת פגע וברח

כאשר מתרחשת תאונת דרכים והנהג המעורב בורח ממקום התאונה מבלי להשאיר פרטים, התאונה מוגדרת תאונת דרכים מסוג "פגע וברח". חשוב לציין שבמידה והנהג הפוגע מותיר במקום התאונה פצועים הוא עובר עבירה פלילית חמורה. אנו נתקלים לא אחת במקרים שהולכי רגל נפגעים בתאונת דרכים ונהג הרכב הפוגע בורח ממקום התאונה, ואותם נפגעים סבורים כי מאחר ואינם יודעים מי פגע בהם, הם אינם זכאים לפיצויים.

לכן חשוב לדעת שנפגע בתאונת דרכים מסוג "פגע וברח" יוכל לקבל פיצויים ואת מלוא זכויותיו כנפגע תאונות דרכים אם יקפיד לפעול בהתאם למספר כללים חשובים. במקרים בהם לא ניתן לאתר את פרטי חברת הביטוח שביטחה את הרכב הפוגע בתאונות "פגע וברח" צריכים להגיש את תביעת הפיצויים לתאגיד קרנית שהינה קרן לנפגעי תאונות דרכים אשר תשמש כתחליף לחברת הביטוח ותפצה את הנפגע בגין כל הנזקים הרפואיים שנגרמו לו בתאונת "פגע וברח".

כאשר נפגעים בתאונת דרכים מסוג "פגע וברח" יש להוכיח כי אכן נפגעתם בתאונת דרכים ויש לנסות ולשמור כמה שיותר פרטים אודות התאונה למשל:

  • במידה והיו עדי ראייה יש לנסות ולקבל את שמות העדים שנכחו בזמן התאונה
  • לנסות ולרשום את מספר הרישוי של הרכב הפוגע
  • לרשום את כל הנסיבות שהובילו לקרות התאונה לרבות כתובת התאונה, שעת התאונה, מקום התאונה המדויק, וכיצד התרחשה התאונה
  • יש לפנות למשטרה ולמסור תיאור מלא של אירוע התאונה
  • יש לפנות לקבלת תיעוד רפואי ולתאר בפני הרופא המטפל כיצד אירעה התאונה

חשוב לציין כי ניהול תביעת תאונת דרכים מסוג "פגע וברח" איננה תביעה פשוטה לניהול ולכן חשוב לפנות ולהתייעץ עם עו"ד תאונות דרכים מיד לאחר התרחשות התאונה על מנת שזכויותיכם לפיצויים לא יפגעו ותפעלו בדרך הנכונה להשגת פיצויים גבוהים. 

מה לעשות אחרי תאונת פגע וברח 

לצערנו בשנים האחרונות אנו עדים לעליה במקרי תאונות מסוג "פגע וברח" בהם הולכי רגל נפגעים בעת חציית הכביש מרכב שלא הבחין בהם ובמקום שהנהג הפוגע יעצור וייסע לנפגעים הוא מחליט שלא לעצור ולא להושיט עזרה וסיוע למי מבין הנפגעים ומבלי שהשאיר בידיהם את פרטיו המזהים. מעבר לעובדה שמדובר בעבירה פלילית חמורה יש לכך הלשכות מהותיות בכל הנוגע לתביעת הפיצויים אותה יגיש הנפגע בבוא היום בעקבות התאונה.

ברגע שנפגעתם בתאונה פגע וברח ואין אפשרות לשחזר את מי שנהג ברכב הפוגע ולקבל את פרטי הרכב שפגע בכם תהיה לכם אפשרות לקבל פיצויים מתאגיד "קרנית" שהינה הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים שנועדה לפצות במצבים שונים בהם אין את מי לתבוע.

עם זאת הנפגע יצטרך להוכיח שפגיעתו אכן נגרמה מתאונת דרכים והדרך הטובה ביותר להוכיח זאת הינה באמצעות עדותם של עוברי אורח שהיו עדי ראייה לתאונה. לכן במקרה כזה חשוב לקחת את פרטיהם המלאים של עדי הראייה לרבות מספרי טלפון, כתובת מגורים ותעודות זהות.

 

תאונות משא

כאשר עובד נפגע ממנוף של משאית, את מי הוא יכול לתבוע והאם מדובר בתאונת דרכים?

מה קורה כאשר עובד מבצע הרמה של משא כבד באמצעות מנוף המשאית ולפתע המשא מתנתק והעובד נפגע?

במקרה כזה מאחר והעובד נפגע במסגרת עבודתו הוא יכול לתבוע את המוסד לביטוח לאומי שכן מדובר בתאונת עבודה ולמצות את זכויותיו. 

נשאלת השאלה האם על פי החוק המקרה נופל בגדר תאונת דרכים?

סעיף 1 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל”ה – 1975 קובע, כי “תאונת דרכים” הנה:
“מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי; ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי”.

ובכן במקרה שלפנינו לא מדובר בתאונת דרכים רגילה בין כלי רכב ולכן יש לבחון האם האירוע מהווה תאונת דרכים או לא וזאת לצורך זכאות לתשלום פיצויים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. העובד יצטרך להוכיח בפני בית המשפט כי התאונה ארעה בעת ניצול הכח המכני של המשאית ולכן עומד בתנאי החוק לצורך קבלת פיצויים מחברת הביטוח שבטחה את המשאית בפוליסת ביטוח חובה. לאחר בחינת כל הנסיבות תתקבל החלטה האם האירוע שנגרם עקב ניצול הכח המכני של המשאית יכול להיות מוכר כתאונת דרכים.

 

תאונות אופנוע

לצערנו רוב רוכבי האופנוע בישראל היו מעורבים במהלך חייהם בתאונות דרכים ובדרך כלל מדובר בפגיעות גופניות לא פשוטות הגורמות לנזקים משמעותיים ולתקופת החלמה ארוכה וממושכת. לכן חשוב כבר לאחר קרות התאונה להתייעץ עם עורך דין נזיקין הבקיא בתחום נזקי גוף ותאונות דרכים על מנת שידאג עבורכם לפיצויים גבוהים, ידאג להפנות אתכם לבצע צילומים ובדיקות בהתאם לפגיעה ויסביר לכם את הזכויות המגיעות לכם אל מול הגופים השונים למשל: המוסד לביטוח לאומי, פוליסת ביטוח חובה, מיצוי זכויות אל מול פוליסת אובדן כושר עבודה ופוליסת תאונות אישיות וכו'.

מה לגבי הביטוח? 

ברוב המקרים חברת הביטוח של האופנוע הינה תאגיד "הפול" ובמקרים מסוימים חברת הביטוח מציעה פוליסת ביטוח חובה זולה יותר עם השתתפות עצמית מוגדלת ורוב המבוטחים אינם מודעים לכך אלא רק לאחר התרחשות התאונה ובעת מיצוי הזכויות. פוליסת ביטוח חובה זולה עם השתתפות עצמית מוגדלת הינה השתתפות עצמית של 25,000 ₪ בגין נזק שאינו נזק ממוני – כאב וסבל ו- 7 ימי היעדרות מעבודה. במילים פשוטות משמעות פוליסה זו הינה כי בפגיעות קטנות כמו חבלות קלות, שפשופים, טיפולי פיזיותרפיה ובמקרים שלנפגע לא נותר נכות מהתאונה, אין אפשרות לתבוע את הפוליסה בגין הפציעות הללו.

נפצעת בתאונת דרכים כרוכב אופנוע? מה עליך לעשות?

  • מיד לאחר קרות התאונה פנה לקבלת טיפול רפואי או להתפנות עם אמבולנס לטיפול רפואי. ככל שניתן יש לקחת פרטי כלי רכב מעורבים בתאונה, פרטי עדים ולצלם את מקום התאונה
  • לספר בבית החולים או במוקד רפואה דחופה כיצד נגרמה התאונה ולוודא שכל האיברים שנפגעו נרשמו במסמכים הרפואיים
  • לשמור את המסמכים הרפואיים, הקבלות, הצילומים, תרופות, וכל הוצאה אחרת הקשורה לתאונה
  • לפנות למשטרה ולדווח על התאונה
  • לשמור דו"ח שמאי או קבלות על תיקון הנזק שנגרם לאופנוע לרבות צילומים
  • לפנות לעורך דין העוסק בתאונות דרכים 

 

תאונת כלי רכב עם רוכבי אופניים או רוכבי קורקינט

זה עלול לקרות לכל אחד, פתאום בדרך לעבודה או אפילו בדרך לקניות ניגשים אל מעבר החצייה ובדיוק ברגע שעוברים זה – פגיעת רכב שלא הבחין בכם. כמו גם במקרים רבים כאשר אתם משתמשים בקורקינט החשמלי שלכם ובמהלך נסיעה בכביש לפתע רכב פוגע בכם ומעיף אתכם על הכביש.  

בשנים האחרונות אנחנו עדים לעליה משמעותית גם במקרים של תאונות קורקינט חשמלי אשר משמשים את הרוכבים לכל שימוש החל מנסיעה פרטית, הגעה למקום עבודה, לתחנות רכבת ובמקרים רבים נפגעים רוכבי הקורקינט מרכבים במהלך נסיעה בכביש. אותם נפגעים בין אם הם הולכי רגל ובין אם הם רוכבי קורקינט מובלים לבית החולים וסובלים מפגיעות גוף ואז עולה השאלה "האם מגיע לי פיצוי"?

על פי חוק הפלת"ד שהינו חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים 1975, ייאמר כי פיצוי מגיע לכל אדם באשר הוא וללא הוכחת אשם כך שאם אתם הולכי רגל שנפגעו מתאונת רכב או אפילו במעבר חצייה או נפגעתם מרכב בזמן שרכבתם על קורקינט חשמלי זכותכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם על פי חוק!  

עקרון אי הוכחת האשם מתייחס לאחריות המוחלטת בה למעשה חוק הפלת"ד נושא על כפיו את כל האחריות. שלא בדומה לתביעות אחרות כאן הנזק אינו מותנה בהוכחת החפות אלא בהגנה מלאה על נפגעי תאונות הדרכים אשר זכאים לתרופות על פי חוק (פיצוי) גם אם נמצאתם לכאורה אשמים בתאונה.

בשנים האחרונות דנו בתי משפט השונים האם קורקינט חשמלי נחשב "לכלי רכב מנועי" ופסיקות שונות גרמו לבלבול רב מאחר וחברות ביטוח אינן מבטחות קורקינט חשמלי בפוליסת ביטוח חובה. בעקבות כך ניתן לאחרונה פסק דין של בית המשפט העליון שקבע כי קורקינט חשמלי אינו נחשב "לכלי רכב מנועי" וכאשר מתרחשת תאונה בין רוכב קורקינט חשמלי לבין רכב, ניתן לתבוע במקרה זה את פוליסת ביטוח החובה של הרכב המעורב בתאונה כפי שיתבע הולך רגל את חברת הביטוח של הרכב שפגע בו.

נפגעתי בתאונת דרכים כהולך רגל או כרוכב קורקינט – מה עלי לעשות?

בטרם מגישים את תביעה בגין תאונת הולכי רגל או תאונת קורקינט חשוב מאוד לצרף את כל המסמכים הרפואיים, אישור משטרה, פרטי הרכב ופרטי הנהג שפגע בכם, אישור פינוי באמבולנס ולשמור את כל הצילומים, אישורי מחלה וקבלות על תרופות ונסיעות.

מומלץ כבר בשלב הראשוני לפנות לעורך דין תאונות דרכים על מנת לעמוד על זכויותיכם שידרוש עבורכם את הפיצוי המקסימלי למצב הנוכחי אליו נקלעתם.

 

פציעות נפוצות בתאונות דרכים

מהי "צליפת שוט"?

צליפת שוט (whiplash) הינה פגיעה אורתופדית נפוצה של נפגע בתאונת דרכים אשר בשנים האחרונות הפכה לאחת בפציעות הנפוצות ביותר כנוסע או נהג ברכב. מקור השם הינו בתנועה המהירה קדימה ואחורה של הצוואר בעת הפגיעה המזכירה תנועה של צליפת שוט. למעשה כאשר הרכב נפגע בתאונה עמוד השדרה הצווארי ינוע בתנועה חדה קדימה ואחורה ולכן תנועה זו נקראת "צליפת שוט".

הנפגע עשוי להרגיש כאבים חזקים בצוואר, הגבלה בטווחי התנועה של הצוואר ונוקשות של השרירים, כאבי ראש וסחרחורות הינם חלק מתסמיני צליפת שוט. 

במקרים מסוימים הנזקים הללו גורמים לבלט דיסק, לפריצת דיסק ולפגיעה בעמוד השדרה המלווה בזרמים ולנכויות קבועות. 

שברים:

שברים בידיים וברגליים הם פציעות שכיחות בקרב נפגעי תאונות דרכים. לרוב רוכבי אופניים והולכי רגל הנפגעים בתאונת דרכים סובלים משברים בידיים וברגליים ולא ניתן להעריך מראש את מידת החומרה של השבר ולא ניתן לצפות מהו משך הזמן שידרש הנפגע לתקופת החלמה. קיימים מספר סוגי שברים אשר אופן טיפולם שונה בכל מקרה למשל ישנו הבדל בין שבר פשוט הכולל קו שבר אחד לבין שבר מורכב הכולל מספר שברים ולעיתים לא יספיק רק לגבס את האיבר שנפגע אלא יש צורך בניתוח לקיבוע האיבר שנפגע. סכום הפיצוי שיקבל הנפגע יהיה מושפע בין היתר מסוג השבר שנגרם.

פגיעות ראש:

פגיעות ראש חבלתיות נגרמות בעיקר כתוצאה מתאונת דרכים בעקבות מכה או טלטול הראש בעת התאונה. פגיעת ראש יכולה להיות מפושטת או ממוקדת במח האזורים שנפגעים יוצרים סימפטומים כגון: קשיי ריכוז, ירידה בזיכרון, עצבנות יתר, הפרעות שינה, כאבי ראש ורגישות לרעש ועוד.

טראומה נפשית לאחר תאונת דרכים:

תאונת דרכים עשויה להיות אירוע טראומטי לנפש וכל אחד יחווה אירוע כזה באופן שונה. תאונת דרכים מציפה את הנפש ומאלצת את הנפגע לעבור תהליך מורכב המעוררות תחושות של סטרס מוגבר וכל אזכור של התאונה הופך לכאב בלתי נסבל. 

הנפגע עלול להרגיש סימני חרדה, ירידה במצב רוח, חלומות על התאונה, דיכאון, הימנעות מגירויים וזיכרונות המזכירים את התאונה. הסימפטומים הללו יכולים לגרום לאבחנה של הפרעת דחק פוסט טראומתית (PTSD) הגורמת לפגיעה תפקודית קשה ולסבל רב עבור מי שחווה אותה. 

תביעת תאונת דרכים

על פי החוק הישראלי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע את פיצויי פגיעתו עקב תאונת דרכים מהחברה המבטחת את הצד השני. כאמור כל נהג בישראל מתחייב בתעודת חובה על פי חוק תעודה אשר מטרתה לכסות את כל הנזקים הגופניים העלולים להתרחש לנוסע, הולך רגל או נהג. נזקים שניתן לתבוע במסגרת זו קשורים בתוצאה ישירה של התאונה שגרמה לנכות, פגיעה בכושר העבודה, אובדן שכר, כאב וסבל ועוד. נפגעתם בתאונת דרכים ואין לכם מושג מה חשוב לעשות? בשלב הראשוני  עם התרחשות התאונה הנכם זכאים לתבוע את פגיעתכם מהרכב הפוגע. במצב בו הרכב הפוגע איננו מבוטח אזי ניתן להגיש תביעה לקרנית האחראית על פיצוי נפגעי תאונות דרכים וזאת גם בהסתמך על חוק נפגעי תאונות דרכים משנת 1975 התומך בפיצוי ללא הוכחת אשם.

למי כדאי לפנות במצב של פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים ?

תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים הינה חובה ולא זכות! כאמור, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים איננו חייב לנמק אשם וזכאי לפיצוי על פי חוק נפגעי תאונות דרכים משנת 1975. אז מה עושים אם בכל זאת המערכת מערימה קשיים? מה קורה במצב בו חברות הביטוח אף הן מערימות קשיים? בדיוק כאן רצוי ומומלץ שלא לצעוד לבד ולפנות אל עורך דין המתמחה בתחום ויכול לחקור את הדברים לעומקם ולסייע לכם להגיש את התביעה נגד הגוף המסרב לספק את זכויותיכם ומערים את הקשיים. כבר במעמד הנ"ל יהיה עליכם לאסוף כמה שיותר מסמכים, קבלות וכל מה שישמש עדות חיה להוצאה הכספית שנגרמה לכם עקב המצב החדש אליו נקלעתם- כאמור תאונת הדרכים.

מתי ניתן לתבוע תביעות נזקי גוף ומהו אומר על כך חוק ההתיישנות?

על פי החוק מימוש/ הגשת התביעה תתאפשר עד לאחר שבע שנים מקרות המקרה כאשר במקרה של קטין תחילת ההתיישנות תיכנס לתוקפה מרגע שהגיע לגיל 18 ועד גיל 25 (כאמור 7 שנים). במקרים מסוימים ייתכן ויהיה אפשר להגיש את התביעה לאחר שבע שנים וזאת כאשר התגלה הנזק באיחור כאמור הארכה של עד 10 שנים. ישנם מצבים בהם צריך להמתין ולא "לרוץ" ולהגיש תביעה ישירות היות ובלא מעט מקרים הפיצוי עלול להיות מושתת לרוב על פי התאונה והנזק ולכן חשוב להמתין עד שמצבו של הנפגע יתבהר ולאחר מכן באמצעות בא הכוח המתאים לתבוע את הפיצוי המקסימלי בהתאם לרמת הנזקים המדויקת שנחשפה נוכח התאונה.

בסיכום דבר, הפנייה אל עורך דין בענייני נזקי גוף מתאונה תסייע לכם רבות הן נוכח העיתוי והן נוכח כל הבדיקות והדברים הנדרשים להשלמת התביעה על הצד הטוב ביותר. מיותר לציין כי פנייה לגופים כאלה ואחרים ללא המסמכים, הבדיקות והייצוג המתאים עלולה למנוע בסופו של דבר מהנפגע לממש את הפוטנציאל הגלום בפיצוי הסופי.

את מי תובעים שאין חברת ביטוח? 

את התביעה יש להגיש לחברת הביטוח של הפוגע ובאין נמצא ואין את מי לתבוע או אז עולות כמה משימות וביניהן גם הגשת תביעה כנגד קרנית שהיא למעשה קרן לפיצויי נפגעי תאונות דרכים. 

למרות שיש כיסוי לכל דבר ובפרט לנפגעי תאונות דרכים שהפוגע שלהם אינו בנמצא או שאינו מבוטח נדרש לעבור את התהליך הנ"ל באמצעות עורך דין לענייני נזיקין.

עורך דין לענייני נזיקין הוא זה שיסייע לנפגעים להגיש את התביעה בצורה הנכונה, לאסוף את המסמכים הנכונים, לקבל את כל ההחזרים וכן את הפגיעה הכספית שנגרמה עקב התאונה עצמה והשלכותיה. 

מה עושים כשנגרמת פגיעת תאונה ואין כיסוי ביטוחי? 

כפי שהבנתם, באין גוף כמו חברת ביטוח שאליה ניתן להפנות את תביעות נזקי הגוף מופנית התביעה אל קרנית שהיא למעשה תאגיד ציבורי שהוקם בשנת 1975 וממונה מכוח החוק על פיצוי בגין נפגעי תאונות דרכים. 

אחד המקרים המהווה דוגמא לכך הוא אדם שחצה את הכביש, נפגע על ידי רכב בתאונת פגע וברח ונותר עם כל הנזקים, היעדרות מעבודה ועוד הפסדי ענק. 

קרנית היא זו המסדירה את הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים ובתנאי כי הנהג אינו ידוע כאמור פגע וברח או כאשר אין לנהג ביטוח או כאשר הביטוח לא מצליח לכסות את החבות. גם במקרים בהם הנהג השתמש ברכב שלא על פי תנאי הפוליסה או לקח את הרכב מבעליו ללא ידיעתו יתאפשר לתובע להגיש את תביעתו לקרנית.  

מה קורה כאשר מתקשים לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק? 

אז אמנם קרנית היא גוף "מרגיע" שמבטיח לספק לנפגעים את מה שמגיע להם על פי חוק אבל אחרי הכול מדובר בגוף ביטוחי כמו כל שאר הביטוחים- גוף העלול לא פעם להפגין שרירותיות ולהקשות על המבוטח מלקבל את מה שמגיע לו בפועל. 

אחד מהקשיים שמערימה קרנית קשורים גם בבדיקת הדברים מקרוב על ידי חוקרים פרטיים מטעמה, חיפוש אחר עדים שייתכן ולא קיימים ועוד.  

הואשמתי בגרימת תאונה האם גם לי מגיעים פיצויים? 

אף נהג לא מייחל שהיום יפגע בהולך רגל או ברכב אחר שמגיח מולו ועדיין ישנם מצבים כמו הסחת דעת, חוסר מיומנות בנהיגה, מוגבלות ולעיתים חוסר מזל שיכולים לגרום לתאונה זו. 

על פי חוק הפלת"ד על נפגעי תאונה ונזקי גוף על הנפגעים או הפוגעים לא חלה חובת ההוכחה, עם זאת בשלב הזה נכנסות חברות הביטוח לתמונה מה שבחלק מהמקרים יכול להפוך גם את המקרה שלכם למורכב יותר שיצריך מכם לפנות אל מייצג מיומן בתחום ויפה שעה אחת קודם. 

כיצד מתנהל הליך תביעת נזקי גוף מול ביטוח לאומי?

כשמדברים על תביעה מול ביטוח לאומי צמד המילים הראשונות שיעלו תהיינה "אימת הוועדה הרפואית". לרוב אנשים שנפגעו יידרשו להוכיח את רמת הפגיעה, את אובדן המסוגלות לנוע ממרחב כזה או אחר ולעיתים גם ינסו להשיג את אחוזי הנכות המגיעים על פי חוק. 

האם זו הפעם הראשונה בה אתם ניגשים לוועדה על מנת שתסקור את מצבכם לאחר וכתוצאה מהתאונה? כיצד ניתן לשלול את שרירותה של הוועדה ברוב המקרים? 

כבר בשלבים המוקדמים עדיפה לכם נוכחותו של עורך דין בעל בקיאות בתחום בכדי שזה יקצר את ההליך ויספק ייצוג הולם גם "לאותיות הקטנות במסמך". 

מה קורה כאשר תאונת הדרכים היא גם תאונת עבודה? 

על פי החוק היבש, תאונת דרכים שהתרחשה במסגרת מקום העבודה, בדרך או בחזרה תיחשב על פי חוק תאונת עבודה לכל דבר. במצב הנ"ל חשוב להבין את התנהלות הנפגע ובגדול לשפות את הנפגע בהתאם. 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מזכה נפגעים בתאונה ללא הוכחת אשם. עם זאת על מנת שיהיה ניתן לממש את הזכויות חשוב להגיש תביעה לבית המשפט כאשר הנתבעים הם חברת הביטוח שבטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה ונהג הרכב שהיה מעורב בתאונה – זאת על פי חוק הפלת"ד (נפגעי תאונות דרכים 1975). 

במצב בו אדם נפגע בתאונת דרכים דרך מקום עבודתו הגורם שישלם את הנזק ואליו תוגש התביעה יהיה ביטוח לאומי. עם זאת חשוב לציין כי הגופים הנ"ל תמיד ולעד יערימו קשיים שלעיתים חשוב שלא להתמודד עמם לבד אלא מול עורך דין בקיא בתחום! 

בסיכומו של דבר ניתן לומר כי יש לא מעט מקרים הקשורים בתביעות נזקי גוף הן בתאונה בכותלי העבודה והן מחוצה לה. במצב הנ"ל חשוב ביותר שלא לנסות ולהתמודד אל מול  הגופים השרירותיים ולתת לעורך דין מיומן בתחום לייצג אתכם ולסיים את ההליך המשפטי כך שתקבלו את כל מה שמגיע לכם על פי חוק- ומגיע! 

סכום לפיצוי רלוונטי:

סכום הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים יקבע בהתאם לחומרת הפציעה של הנפגע והינו מורכב ממספר פרמטרים:

  • גילו של הנפגע
  • שיעור נכותו של הנפגע
  • כושר השתכרות

בנוסף כל נפגע זכאי לפיצוי בגין סבל וכאב עד סכום מוגבל בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, וזכאי לפיצוי הפסדי שכר בעבר, הוצאות רפואיות והוצאות נסיעה, עזרת הזולת בעבר אשר נגרמו לו בעקבות תאונת הדרכים וכל זאת גם אם לנפגע לא נותרה נכות כתוצאה מהתאונה.

איך לבחור עורך דין תאונות דרכים

בחירת משרד עורכי הדין שינהלו עבורכם את התביעה מול חברת הביטוח בעקבות תאונת דרכים הינה בעלת חשיבות רבה, ולעיתים ניתן לומר שהבחירה הזו יכולה לעשות את ההבדל בין קבלת פיצוי בסכום נמוך לבין קבלת פיצוי גבוה והולם !

ניהול תביעות נזיקין העוסקות בתאונות דרכים הן תביעות מורכבות הדורשות ידע רב וניסיון בהתנהלות מול הגופים השונים כמו חברות ביטוח והמוסד לביטוח לאומי. 

לכן מומלץ מאוד לבחור עורך דין אשר תחום התמחותו הינה תחום דיני הנזיקין אשר עוסק בתביעות נזקי גוף בתאונות דרכים ולא כדאי לפנות במקרה לעורך דין אזרחי או פלילי העוסק במספר תחומים שונים אשר לא ידע לתת את המענה המקצועי הראוי. עורך דין העוסק רק בתחום הנזיקין יידע לנהל את התביעה על הצד הטוב ביותר בהתאם לחוק ולפסיקות השונות.  

המשרד הוקם על ידי עו"ד ארז כהן בוגר תואר ראשון במשפטים. המשרד מתמחה בתחום נזקי גוף כתחום בלעדי מזה שנים רבות.

עו"ד ארז כהן ייצג בעבר את חברות הביטוח המובילות בשוק. במסגרת זו רכש עו"ד ארז כהן ניסיון וידע רב במגוון רחב של תביעות, מוניטין וקשרים בחברות ביטוח המשמשים כיום לטובת קידום עניינם של לקוחות המשרד לצורך קבלת התוצאה הטובה ביותר בניהול תביעות נזקי גוף נגד חברות ביטוח.

כאשר לקוח פונה לייעוץ במשרדנו, אנו יודעים להסתכל על המקרה בעיניים של חברת הביטוח, לאבחן במדויק את החולשות שיש לשפר.

משרדנו רואה במתן יחס אישי ללקוח חשיבות עליונה ואנו עומלים על טיפוח קשר אישי וטיפול מקצועי ומסור ללקוחות המשרד ואנו דואגים לשתף אותם במהלך כל ניהול התיק.

 זמן לקבלת פיצויים:

כאשר הנפגע פונה בשלב מוקדם לעורך דין, ינחה עורך הדין לגבי בדיקות רפואיות שהנפגע צריך לבצע על מנת לאבחן את הנזק שנגרם לו בתאונת הדרכים. לעיתים ללא הבדיקות הללו עלולות להתפספס פגימות מסוימות שיש להן משמעות לחישוב הפיצויים.

במקרים מסוימים שבהם אנו סבורים כי לנפגע קיימת נכות בגין תאונת הדרכים, הנזק הרפואי מתגבש לאחר כשנה ממועד התאונה ואז ניתן יהיה להתחיל בהגשת תביעה וניהול מו"מ מול חברת הביטוח.

ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק