fbpx

כיצד אפשר להיזהר מרשלנות רפואית בטיפולי שיניים?

רשלנות רפואית בטיפולי שיניים
עו”ד ארז כהן
14 ספטמבר 2021

כשמדברים על רשלנות רפואית אפשר לדבר על כל תחומי החיים. רשלנות רפואית נגרמת מהמון סיבות אבל העיקרית היא פנייה אל גורמי טיפול שאינם מוסמכים לכך. כמו כן המינוח רשלנות רפואית מתחלק להמון רבדים ולעיתים זה לא קשור רק בטעות של רופא ובהוכחת הדברים אלא בסיבוכים שנבעו בשל הליך ניתוחי או טיפולי וקשה מאוד להוכיח אותם בזמן אמת. 

נשמע לכם מוכר? רוצים להימנע בין היתר גם מתרחיש של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים? במאמר הבא יעניק לכם עורך דין בתחום הרשלנות כמה טיפים שיסייעו לכם להימנע כמה שיותר מהמצב הרגיש הזה. 

רשלנות רפואית? אפשר להימנע מכך? אתם שואלים עורך דין רשלנות רפואית עונה 

"כל כניסה לתהליך כזה או אחר יתבקש בדיקת מצב רפואי" אומר עורך דין רשלנות רפואית שמטרתו לייעץ קודם לכן כדי למנוע נזקים עתידיים. כמו כן הוא מוסיף ואומר שחשוב לדעת על אודות טיפולים עתידיים שהם גם חלק מהליך רפואי שרוצים לעבור. 

האם כל רופא עם ניסיון יכול למנוע או להימנע ממצב של רשלנות רפואית? למרות כל הידע והניסיון עדיין קיימים מצבים שבהם הם עלולים לפול למקום הזה ולכן חשוב לעשות את הכול כדי לצמצם את הסבירות לרשלנות זו. 

למרות שיש מצבים שאינם נמנעים והמקור שלהם לא קשור לאמות מידה של טיפול יש בהחלט כמה דברים שחשוב כדי לצמצם את האפשרות ולהיקלע למצב של לאחר יד כאמור רשלנות רפואית. 

כך תמנעו מרשלנות רפואית – טיפים 

כפי שהבנתם, לפני כל הליך רפואי חשוב להצטייד במידע רב. האינטרנט אומנם אינו גורם מוסמך אבל הוא בהחלט יכול להעשיר אתכם לא מעט. מבין כל מידע שתאספו, למדו על אודות מונחים מסוימים שצריך לתרגם לעברית ונראים מסובכים. כמו כן, אל תפספסו את השורות הקטנות בחוזה ואל תוותרו על כל ההסברים לפני ההליך הניתוחי. 

בנוסף לכך יש להתמקד על כל הפרוצדורה, על המטרות, על הסיכון והסיבוכים שיכולים להיות חלק מכך. כמו כן, חשוב לדעת גם לגבי תופעות הלוואי שההשפעה העתידית לזמן הארוך יותר. האם הטיפול הזה מספיק טוב עבורכם? גם את זה חשוב לשאול את הרופא המטפל ולקבל ממנו נימוק מדוע בחר דווקא בטיפול זה על פני כל השאר. 

דבר נוסף שראוי לשאול הוא מה יקרה אם תוותרו על ההליך הרפואי הזה? האם אפשר לחיות ולנהל אורח חיים תקין ללא התערבות זו? 

בסיכומו של דבר חשוב שתהיו מודעים לכל הזכויות שלכם בפרט כאשר כל רצונכם הוא להימנע ממצב של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים ובכלל. 

בסיכומו של דבר, היצמדו לחוק זכויות החולה משנת 1996 התשנ"ו ועל פי חוק היסוד עשו הכול כדי לזכות ביחס הוגן, טיפול נכון לרבות קבלת חוות דעת שנייה שתקל עליכם ותסייע בקבלת ההחלטה הסופית על הצד הטוב ביותר. 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק