fbpx

מתי ניתן לקבל כפל פיצויים במקרה של תאונות תלמידים?

תביעות ביטוח תלמידים
עו”ד ארז כהן
3 ינואר 2022

הורים רבים אינם מודעים לכך שביטוח תאונות אישיות המשולם במסגרת התשלומים השנתיים לגן או לבית הספר חל על התלמיד בכל ימות השנה ובכל מקום שבו הוא נמצא, בין אם לפציעת התלמיד יש קשר לבית הספר שבו התלמיד לומד ובין אם לאו.

ביטוח תאונות אישיות לתלמיד מקנה זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית שהינה היעדרות ממושכת מהמוסד החינוכי, ובמקרה של נכות קבועה או מוות הנגרמים כתוצאה מאירוע תאונתי כגון: פציעה בשטח ציבורי, פציעה במהלך חופשה בבית מלון, פציעה בבית הספר, פציעה במהלך משחק עם חברים וכיוצ"ב.

חשוב לדעת כבר עתה כי הפיצוי במסגרת הפוליסה אינו קשר לשאלה מי הגורם האשם לתאונה או מי האחראי לה אלא קשור לנזק שנגרם לתלמיד כתוצאה מהאירוע. כמו כן, במידה והתלמיד מבוטח בפוליסת ביטוח פרטית נוספת של תאונות אישיות ניתן להגיש תביעה ולקבל פיצויים נוספים גם מהפוליסה הנוספת.

מה יש לעשות במקרה של פציעה?

כאשר תלמיד נפצע ונגרם לו נזק ראשית יש להפנותו לקבלת טיפול רפואי על מנת לטפל בפציעה בין אם זה בחדר מיון ובין אם במוקד רפואה דחופה ולשמור את כל המסמכים הרפואיים, הקבלות, הצילומים ולפנות למזכירות המוסד החינוכי על מנת לקבל אישור לימודים ולאחר מכן לפנות לעורך דין המתמחה בתחום תביעות ביטוח תאונות אישיות על מנת שיבחן את המקרה.

אילו פציעות לא מכוסות בביטוח תאונות אישיות תלמידים?

במסגרת פוליסת תאונות אישיות תלמידים קיימת החרגה למקרים מסוימים שבהם לא ניתן לקבל פיצוי למשל: תאונות דרכים, מחלה או פציעה במקרה של מלחמה או פעולות איבה, נזק רפואי שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, ממחלה, וכתוצאה מתאונת עבודה שבגינה זכאי הנפגע לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.

מה אם קיים גורם שהתרשל וגרם פציעה של התלמיד, האם ניתן לקבל כפל פיצויים?

תביעות רבות מוגשות באמצעות משרדנו כנגד רשויות מקומיות, בתי מלון, קניונים ובתי עסק נוספים שבהם נפצעו ילדים ונגרם להם נזק בלתי הפיך כתוצאה מרשלנות של אותו גורם האחראי לנזק. במקרים אלו אנו מצרפים לתביעה חוות דעת רפואית הקובעת את אחוזי הנכות שנותרו לתלמיד כתוצאה מהאירוע. התלמיד זכאי לקבל פיצוי גם מפוליסת תאונות אישיות תלמידים וגם במסגרת תביעת הנזיקין שהוגשה כנגד הגורם שהתרשל.

 

להיעזר בכתובת הנכונה

עורך דין תביעות ביטוח ותאונות אישיות בקיא בכל ההליכים הנדרשים לקידום תביעות ביטוח תאונות תלמידים ויודע כיצד לקדם את התביעה כדי לקבל מענה מהיר ואת הפיצויים הרלוונטיים לתלמיד. מומלץ מאד לפנות לעורך דין מיומן, מקצועי ומנוסה מאד בתחום, שעובד רבות מול חברות הביטוח ומכיר היטב את אופן התנהלותן. חברות ביטוח נוטות לדחות תביעות מהסוג הזה בטענה כי תלמידים מתגברים במהרה על פציעות ואינם סובלים מנכות קבועה. כדאי לפנות בעזרת עורך דין תביעות ביטוח בהקדם כדי להבטיח פתרון נכון לנפגע ופיצוי הולם.

 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק