fbpx

מהי פוליסת ביטוח תאונות אישיות – תלמידים

bituah-leumi
עו”ד ארז כהן
22 יולי 2020

מהי פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים והאם היא תקפה במקרה בו התלמיד נפגע לאחר שעות הלימודים?

בישראל קיימת פוליסת ביטוח תאונות אישיות עבור כל תלמיד בגילאי 6-18, (ולעיתים גם ילדים בני 5). הביטוח הינו ביטוח חובה והורי התלמיד משלמים עבור הביטוח במסגרת אגרת החינוך בתחילת שנת הלימודים. פוליסת הביטוח מבטחת כל תלמיד 24 שעות ביממה, בין אם נפגע התלמיד במהלך שעות הפעילות בבית הספר או מחוצה להן. 

רוב הורי התלמידים אינם מודעים לכך שילדיהם מבוטחים בפוליסת תאונות אישיות, אשר במסגרתה ניתן לקבל פיצוי כספי לתלמיד אשר נפגע בגופו כתוצאה מתאונה. כתוצאה מכך, רבים התלמידים אשר נפגעו מתאונה, אינם מממשים את זכותם לקבלת פיצויים במסגרת פוליסת ביטוח תאונות אישיות – תלמידים.

פוליסת ביטוח תאונות אישיות מכסה מקרי מוות, נכות צמיתה, נכות זמנית, אי כושר, והחזרי הוצאות עזרים רפואיים.

כאשר התרחשה תאונה מחוץ לשטח בית הספר בה נפגע התלמיד לדוגמא: מגרש משחקים, בחצר ביתו, או בכל מקום ציבורי אחר , חלה עליו פוליסת הביטוח והתלמיד זכאי לממש את זכויותיו בגין נזק גוף וקבלת פיצוי כספי בשל כך. יתרה מכך, תביעה על פי פוליסת הביטוח אינה גורעת מזכותו של התלמיד לתבוע בגין רשלנות של הרשות המקומית או כל מקום ציבורי אחר או פרטי בה אירעה התאונה והכל בתנאי שהתקיימה רשלנות. 

במקרים הבאים פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים איננה תקפה: תאונות דרכים, מלחמה או תאונות איבה, פעולה צבאית סידרה, תאונת עבודה שבגינה זכאי הנפגע לפיצוי מהביטוח הלאומי, רשלנות רפואית.

מומלץ לפנות אל עורך דין נזיקין בליווי כל החומר הרפואי הקשור בתאונה לצורך קבלת יעוץ וייצוג משפטי מול חברות הביטוח למימוש פוליסת ביטוח התלמידים. מניסיוני, ייצוג ע"י עורך דין יגדיל משמעותית את גובה הפיצוי הכספי שיתקבל.

האמור לעיל אינו מהווה חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק