fbpx

איך מקבלים פיצוי בגין תאונת עבודה?

תאונת עבודה
עו”ד ארז כהן
23 מאי 2021

יש לא מעט מקרים בגינם עובדים במקום עבודה זכאים לפיצוי בגין תאונה שהתרחשה במקום העבודה אבל קודם לכן חשוב להבין מה ההגדרה לתאונת עבודה? מה ייחשב בגדר מקרה הביטוח ומה לא יתקבל? 

מה קורה אם תרחיש התאונה עונה להגדרת מקרה הביטוח ובכל זאת חברת הביטוח מערימה קשיים? בדיוק כאן עורך דין נזיקין נכנס לתמונה ומדבר אתכם על מקרים שדורשים פיצוי שמקורו בין היתר גם בעניין/ הליך תביעות נזיקין ועוד. 

מתי החוק מגדיר תאונה כתאונת עבודה? דוגמאות למקרים דומים  

תאונת עבודה עונה על ההגדרה של מקרה שקרה תוך כדי עבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. זו יכולה להיות פגיעה פיזית אבל בו זמנית גם אירוע לבבי או אפילו מוחי ובתנאי שקרה בשל אירוע עבודה או סמוך לאותו יום. סעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי יגדיר אדם שהחליק בעבודה או אפילו עובדת שנפלה בדרך לעבודה כמוגדרי תאונות עבודה. 

גם מריבה בין שני אנשים כאשר אחד העובדים מנסה להפריד תחשב כתאונת עבודה לרבות יציאת עובדים למשימות מחוץ לכותלי הארגון במסגרת יום עבודה. כפי שהבנתם, כל תרחיש שיתרחש בארגון עצמו, בחזרה ממנו או בדרך אליו ייחשב תאונת עבודה עבור העובד אשר יוכיח כי כך קרה הדבר. 

מקרה נוסף הוא אדם שתפקידו סבל והוא הרים יותר ממשקל שנקבע בחוק, או אז מרגע שייפגע הגב או אפילו יחליק או ישבור רגל תוכר פציעתו כתאונת עבודה לכל דבר. 

איך אפשר לקבל פיצוי בשל תאונת עבודה?

כדי להפעיל תביעת נזיקין נגד מעביד, חברת ביטוח או כל גוף שרירותי אחר יש להוכיח כי אכן מדובר באירוע שקשור למקום העבודה וכי הפגיעה אכן התרחשה בסמיכות לזמני העבודה. כאמור, יש לא מעט מקרים שבהם אנשים לא מצליחים להוכיח כי אירוע העבודה היה בסמיכות לפגיעה. 

דוגמה אחת מיני כמה דוגמאות היא ספר שיצא למספרה ביום ב' כדי לקבל סחורה במספרה וקרע את המיניסקוס. במקרה הנ"ל חברת הביטוח יצרה קשיים מכיוון שיום ב' רוב העסקים כולל עסקו של הנ"ל היה סגור. 

הספר לעומת זאת טען כי אף על פי שמהספרה סגורה ביום ב' נאלץ לפקוד את המספרה כדי להכניס את הסחורה שנותרה בחוץ וכך באמצעות עורך דין דיני נזיקין, הצליח להוכיח כי מקור הפגיעה קשור לעסק וכן להגדרת תאונת עבודה. 

בסיכומו של דבר, כל מי שהיה מעורב בתאונת עבודה יכול ואפילו זכאי לממש את הפיצוי שמגיע לו בשל העוולה שנגרמה לו. מעבר לפיצוי יכלול החשבון הוצאות רפואיות, נסיעות, הוצאות לעזרת אדם נוסף, הפסדי שכר ועוד. 

אז לאחר שהבנתם את כל הפרטים, נפגעתם במקום עבודה והמעסיק או חברות הביטוח מערימות קשיים, כל מה שאתם צריכים זה את הייצוג המתאים שיסייע לכם לקבל את אשר אתם זכאים לו. 

צריכים עזרה? אל תהססו ליצור קשר בהקדם! אחרי ככלות הכול, כל דקה חשובה לבירור העניין והשגת הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק. 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק