fbpx

פיצויים על מות עובר עקב רשלנות רפואית

עו”ד ארז כהן
15 אוגוסט 2021

תחום הרשלנות הרפואית הולך וגדל עם השנים וכך גם רשלנות הקשורה בענייני ילודה וגניקולוגיה המגלים לא מעט תובענות בתחום כתוצאה ממחדלים, סיבוכים וכל מה שעלול לקרות לאם במהלך הלידה או לאחריה. 

בעוד הליך הלידה הינו רגיש במיוחד הוא מתרחש בכל רגע נתון וכך גם מגדיל את הסיכון ואת הסיבוכים והתוצאה? תביעות רשלנות רפואית בהריון לרבות תביעות שנובעות מעניין של רשלנות רפואית בלידה

במעמד הזה חשוב לציין את הרגע העצוב שאליו מתווספת גם "הלידה השקטה" וגורמיה, האם זה היה רשלני או סיבוך שהתרחש שלא באשמת אף אחד? על כך נרחיב במאמר שלפניכם. 

רשלנות רפואית כתוצאה ממוות של עובר- מהן הסיבות?  

אם תשאלו כל עורך דין רשלנות רפואית הוא לבטח יצהיר בפניכם על אין ספור מקרים בגינם שבגינם ניתן לקשור את מות העובר לרשלנות עצמה. במהלך ההיריון אמורה האם לעבור לא מעט בדיקות וזאת בכדי להבטיח את בריאותו ותקינותו של העובר במהלך ההיריון וגם לאחר מכן. 

למרות הדרישות ואין ספור הבדיקות כאשר מתרחש אבחון לקוי או אז זו רק סיבה אחת מדוע חשוב לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית על מנת שיבדוק את הדברים לעומקם ובמידת הצורך יוכיח את הקשר הישיר בין הרשלנות למות העובר שהיה אמור להיוולד ולשמח משפחה שלמה. 

בחלק הזה ניתן לשמוע טענות אודות הצוות שלא טיפל כראוי עוד בשלבים המוקדמים, אבחנה מוטעית שלא נעשתה בזמן העצימה את הנזק ובסופו של דבר גרמה למותו של העובר עוד לפני שהחל את חייו.  

בשלב הזה עולה גם השאלה כיצד ניתן להוכיח דקויות ומצבים כל כך מורכבים? כבר בשלבים המקודמים כל מה שאתם צריכים זה עורך דין רשלנות רפואית שיודע ומכיר ובעיקר יכול להתאים כל מקרה לגופו. 

מה עושים במצב בו העובר מת בזמן לידה? 

בחירת עורך דין רשלנות רפואית אינה רק בשביל להגיש את המסמכים או למלא אותם בצורה הנכונה. שלא תבינו, זה בהחלט חשוב, מאידך גיסא הדבר הלא פחות חשוב הוא פועלו הממושך של עורך הדין ובעיקר עוסק בחקר המקרה. 

האם בוצעו כל הפעולות שנדרשו? האם העובר מת בתוך רחמה של האם? האם הכול נעשה עבור היולדת בזמן אמת? במידה ויגלה עורך הדין כי הצוות שטיפל לא ביצע את המוטל עליו בפן ההליך הניתוחי הדחוף שהרי אז פעולה זו שגרמה למות העובר תאפשר לכם לתבוע תביעה רשלנית בגינה נפטר העובר שלכם בטרם עת. 

לצד לא מעט מיידעים רפואיים ומשפטים יטען עורך דין רשלנות רפואית וגם יביא את כל הראיות הרפואיות, יכרוך ויסנכרן את הדברים ובסופו של דבר יוכיח כי אכן מדובר בתהליך לוקה בחסר שבגינו אבדו חייו של עולל קטן שטרם הספיק לחיות את חייו.  

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק