fbpx

פיצוי לנפגעי תאונות "פגע וברח"

תאונת פגע וברח
עו”ד ארז כהן
22 אפריל 2021

לצערנו רוב נפגעי תאונות דרכים שנפגעו בתאונת "פגע וברח" אינם מודעים שהם זכאים לקבל פיצויים עבור הנזקים שנגרמו להם בתאונה גם אם הם אינם יודעים את זהות הנהג והרכב הפוגע. במדינת ישראל אנו עדים למקרים חמורים בהם נהג אשר פוגע בהולך רגל בורח מזירת התאונה ומותיר את הולך הרגל שרוע על הכביש מבלי שבירר מה נגרם לו ולא דואג לסייע לו לעזרה ראשונה. 

קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

בשנת 1975 הוקם תאגיד הקרוי בשם קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ותפקידו לפצות נפגעים שנגרמו להם נזקי גוף בתאונות דרכים בין אם הם הולכי רגל, רוכבי אופניים או קורקינט והם אינם יכולים לקבל פיצוי מחברת הביטוח של הנהג שפגע בהם מאחר וזהות הנהג ופרטי הרכב אינם ידועים, בדיוק במקרים של תאונות "פגע וברח" ובנוסף גם במקרים בהם הנהג הפוגע נמצא ללא רישיון נהיגה או שהרכב לא היה מבוטח בפוליסת ביטוח חובה תקפה למועד התאונה. על הנפגע חלה החובה להוכיח שנפגע בתאונת דרכים ולספק את כל המידע הקיים ברשותו אודות התאונה.

נפגעתי בתאונת דרכים "פגע וברח" מה עלי לעשות?

לאחר שנפגעתם בתאונת דרכים מסוג "פגע וברח" עליכם לשמור את כל המסמכים הרפואיים הן מבית החולים שבו קיבלתם טיפול רפואי והן מהרופאים המטפלים בקופת החולים, לשמור את כל הקבלות וההוצאות שנגרמו לכם עד כה, לשמור פרטי עדים לתאונה ככל שקיימים, לדווח למשטרה על התאונה ולפנות למשרד עורך דין תאונות דרכים על מנת שתקבלו ייצוג הולם ותוכלו למצות את כל הזכויות על פי החוק. כמו כן חשוב מאוד שהפניה הראשונה לקרנית תעשה באמצעות עורך דין ולא על ידי הנפגע עצמו מאחר ומדובר בהליכים מורכבים שהאזרח מן השורה אינו מכיר ופניה לא נכונה ומידע שגוי עשויים לפגוע בזכויות הנפגע לקבלת פיצויים.

מספר דגשים שכדאי לדעת

במידה שתאונת הדרכים ארעה בדרך למקום העבודה או בדרך הביתה ממקום העבודה או בזמן העבודה, תחשב התאונה כתאונת עבודה, והנפגע יוכל לתבוע בנוסף את זכויותיו במחלקת נפגעי עבודה של המוסד לביטוח לאומי.

במקרה של נכות כתוצאה מהתאונה אשר הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה, רשאי הנפגע להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה אשר אחוזי נכותו יקבעו על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. סכום הפיצויים אשר יקבל הנפגע מהמוסד לביטוח לאומי ובהמשך גם מקרנית, יהיו מושתתים על אחוזי הנכות שיקבעו לנפגע. לכן מומלץ לפנות דרך עורך דין תאונות עבודה לאחר התאונה על מנת שתוכלו לברר את מלוא זכויותיכם ותדעו מהי הדרך הנכונה עבורכם להגשת פיצויים מירביים.

 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק