fbpx

פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

עו”ד ארז כהן
7 אפריל 2021

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים בין אם הוא נוסע ברכב או נהג ברכב או הולך רגל, הינו זכאי לקבלת פיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו. במסגרת החוק חייב בעל הרכב לרכוש פוליסת ביטוח חובה המכסה את אחריותו המוחלטת של בעל הרכב במקרה של תאונת דרכים. החוק בישראל קובע שחל עיקרון אחריות מוחלטת במקרה של תאונת דרכים, כלומר כל נפגע תאונת דרכים זכאי לקבלת פיצויים ללא קשר לשאלת אשמתו בתאונה ולכן אין צורך להוכיח מי הגורם שאשם בתאונה. 

על מה מקבלים פיצויים בגין תאונת דרכים

חישוב רכיב הפיצויים בגין תאונת דרכים נעשה תוך שקלול של מספר פרמטרים הנקראים "ראשי נזק". חישוב הפרמטרים משתנים בכל תאונה ובין נפגע אחד לנפגע אחר וזאת בעקבות מהות הפגיעה, גיל, שכר, מקצוע, ושיעור הנכות שנותרה כתוצאה מהתאונה.

ראשי הנזק לפיהם נעשה חישוב סכום הפיצויים לנפגע תאונת דרכים הינם – כאב וסבל, הפסדי שכר בעבר, הפסדי שכר עתידיים, חישוב עלות עזרת צד ג' בעבר ובעתיד, הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים, בדיקות ולרופאים בעבר ובעתיד, הוצאות עבור רכישת תרופות, מכשירים רפואיים, כיסא גלגלים וכו' בעבר ובעתיד, ושיעור הנכות וסוג הנכות שנגרמה.

מהו שיעור נכות וכיצד נקבעת נכות?

אחד הפרמטרים החשובים והמשפיעים על חישוב סכום הפיצויים הינו שיעור הנכות אשר נגרמה לנפגע בעקבות תאונת הדרכים, כלומר מהם אחוזי הנכות שנקבעו לנפגע בתאונה. ככל שלנפגע נקבעת נכות גבוהה יותר, כך סכום הפיצוי יהיה גבוה יותר. הנכות נקבעת בחוות דעת רפואית על ידי רופא מומחה בתחום הפגיעה של הנפגע וזהותו נקבעת בהסכמה בין עורך הדין המייצג את הנפגע לבין חברת הביטוח או על ידי בית המשפט במידה והדיון בתביעת הפיצויים הגיע לפתחו של בית המשפט. 

חשיבותו של עורך דין תאונות דרכים

אופן חישוב סכום הפיצויים לנפגע תאונות דרכים לוקח בחשבון משתנים הנתונים לפרשנות ולכן רצוי לפנות לעורך דין המתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים מיד לאחר קרות התאונה על מנת שעורך הדין יהיה מעורב כבר בתחילת התהליך ויוכל להפנות אתכם לביצוע בדיקות מתאימות כבר בשלב ההתחלתי ולקבל ממכם את האישורים הנדרשים כבר בתחילת ההליך הן ממקום העבודה והן מבעל הרכב בתאונה. בחירה בעורך דין לצורך תביעת פיצויים הינה חשובה ביותר ויכולה להיות בעלת משמעות מכרעת בסכום הפיצויים שתקבלו ולכן חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים.   

עברתם תאונת דרכים והנכם זקוקים לסיוע והתייעצות? עורך דין תאונות דרכים ארז כהן יעזור לכם בכל התהליך מתחילתו ועד לסופו.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק