fbpx

שליח ועברת תאונה בדרך ללקוח? אתה חייב לקרוא את זה

שליח
עו”ד ארז כהן
28 נובמבר 2021

תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שקורית תוך כדי ובעקבות נסיעה של עובד מביתו למקום העבודה, מן העבודה לביתו; וממקום עבודה אחד לאחר. ניתן אם כן ללמוד שגם תאונות דרכים שקורות תוך כדי עבודה כשליח – ניתן לסווגן כתאונות עבודה.

 

מתי תאונת דרכים תיחשב כתאונת עבודה

על מנת שהטיפול בפיצויים שמגיעים לכם יהיה מסור ומקצועי – כדאי לקחת ייעוץ אצל עורך דין תאונות עבודה אמין ומקצועי. לפי ההגדרה שבסעיף 1 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 – תאונה היא מאורע שבעקבות שימוש ברכב מנועי, נגרם לאדם נזק גופני. מכאן שתאונת דרכים שנעשית במסגרת העבודה תיחשב כתאונת דרכים.

 

יהיו תאונות שבהן לא תקום למעסיק אחריות כלפי הנזק שנגרם לעובד ותישלל רשלנות מצדו. במקרים מסוג זה העובד הניזוק יכול לתבוע את האחראי לנזק ולא את המעסיק. 

 

באופן כללי, לאחר תאונת דרכים שקרתה בעת מילוי תפקיד כשליח ניתן לתבוע שני גורמים שיכולים להיות חייבים בפיצויים. הגורם הראשון הינו המוסד לביטוח לאומי שאחראי לפצות עובדים בגין תאונות עבודה. במקרה זה די בכך שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונת הדרכים כתאונת עבודה, וזאת ללא צורך בהוכחת נזק או אחריות מצד המעסיק. 

 

הגורם השני – הוא חברת הביטוח שביטחה את כלי הרכב בביטוח חובה בזמן קרות התאונה.

 

מה חשוב לעשות לאחר תאונת דרכים שמוגדרת כתאונת עבודה

לאחר תאונה מסוג זה – נרצה לפנות תחילה למוסד לביטוח לאומי לצורך קבלת פיצויים. העובד הנפגע זכאי לשני סוגי גמלאות עיקריים כפיצויים. סוג הגמלאות הראשון הוא דמי פגיעה בעבור הימים בהם ישב העובד בבית בעקבות התאונה, וגמלת נכות, קבועה או זמנית בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו.

כמוזכר מקודם, קיימים שני גופים שניתן לתבוע דרכם פיצויים, וההתנהלות המשפטית יכולה להיות סבוכה. למשל, יש משמעות לגוף שאליו פונים קודם בהגשת התביעה. בנוסף, תביעה להכרה בתאונת דרכים כתאונת עבודה חייבת להיות מוגשת תוך שנה ממועד תאונת הדרכים.

אם העובד הניזוק יפעל ראשית בהליך האזרחי ויתבע את חברת הביטוח – הרי שהוא עלול לפספס את זכויותיו במוסד לביטוח לאומי ולא ימצה את הזכויות המגיעות לו על פי החוק.

על מה נרצה להקפיד בתהליך המשפטי

מיד לאחר הטיפול הרפואי, לא נרצה להשתהות, ונפעל לקבלת ייעוץ משפטי. חשוב להדגיש שהנזק שנוצר הוא כתוצאה מתאונת דרכים קרתה בעבודה כשליח. המסמכים הרפואיים חשובים, וישמשו בהמשך כראיות להוכחת העובדה שתאונת הדרכים הייתה תאונת עבודה.

במקביל, יש לפנות למעסיק ולבקש ממנו טופס הפניה לטיפול רפואי (ב.ל 250), וכן להחתימו על טופס התביעה אשר יוגש למוסד לביטוח לאומי לצורך ההכרה בתאונה כתאונת עבודה. לאחר מכן, ניתן להתחיל בתביעה האזרחית כנגד חברת הביטוח.

 

 

 

 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק