fbpx

הגשת תביעת נזקי גוף נגד רשות מקומית

עו”ד ארז כהן
8 יולי 2021

במקרים שעוברי אורח צועדים במדרכה ולפתע נתקלים במכשול או מפגע כלשהו אשר היה מצוי בשטח ציבורי שבאחריות העירייה או הרשות המקומית ונפצעים, ייתכן והם יהיו זכאים לפיצויים עבור הנזק הגופני שנגרם להם מהרשות המקומית. בבתי המשפט בישראל מתנהלות תביעות נזיקין המוגשות נגד רשויות מקומיות בעקבות נזקי גוף שנגרמו לעוברי אורח כתוצאה מהתרשלות של הרשות המקומית.

מה ייחשב 'מפגע' המצדיק תביעת פיצויים? 

בתי המשפט דנו במקרים של תביעות שהוגשו כנגד רשויות מקומיות וקבעו לא פעם כי רחובות ומדרכות אינם משטח סטרילי ואין להתייחס אליהם כאל מקום שאין בו שיפועים, בליטות, סדקים. עם זאת במקרים רבים אחרים בהם קיים שבר במדרכה, בורות, אבני שפה חסרות, היעדר תאורה מספקת ברחוב אשרו גרמו לנפילה, פציעה, חבלה, הינם נחשבים כמפגע ומהווים עילה לתביעה כנגד הרשות המקומית.

מה לעשות במקרה של נפילה במדרכה

אדם שנפל ונחבל במדרכה בשטח ציבורי יצטרך להוכיח במסגרת התביעה את כל הנזקים הגופניים ו/או הנפשיים שנגרמו לו כתוצאה מהנפילה ועליו להוכיח את אירוע הנפילה ואת המפגע אשר גרם לפציעה. במידה והייתם מעורבים באירוע של נפילה בשטח ציבורי מומלץ לבצע את הדברים הבאים:

  • לצלם בתמונות ובסרטון את מקום הנפילה והמפגע.
  • לשמור פרטי עדים לאירוע במידה וקיימים.
  • לגשת ולקבל טיפול רפואי ראשוני ולפרט את נסיבות האירוע וממה הנכם סובלים
  • לשמור את כל המסמכים הרפואיים והקבלות הנוגעים לטיפול הרפואי.

סכום הפיצוי

סכומי הפיצויים בתביעות מעין אלה משתנים ממקרה למקרה, ומושפעים מגיל הנפגע, עבודתו והשכר של הנפגע, חומרת הפגיעה והנזק שנגרם לנפגע. כאשר הנפגע נותר עם נזקים קשים ומשמעותיים עליו לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית של רופא מומחה בתחום הפציעה אשר יקבע את אחוזי הנכות. סכום הפיצוי יהיה גבוה משמעותית במקרה שהנפגע יצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית מאשר לתביעה המוגשת ללא חוות דעת רפואית מאחר ובית המשפט יראה בו כמי שוויתר על טענת נכות גם אם קיימת לו נכות.

חשיבותו של עורך דין נזקי גוף 

תביעות כנגד עיריות ורשויות מקומיות הן תביעות מורכבות ולא פשוטות וכפי שכבר ראינו יש להוכיח שהרשות המקומית התרשלה וגרמה לנזקים שנגרמו לנפגע ואופן חישוב סכום הפיצויים לוקח בחשבון מספר פרמטרים המשתנים ממקרה למקרה. לכן רצוי לפנות בעזרת עורך דין נזיקין נגד רשויות מקומיות כבר בהתחלה על מנת שתקבלו ייעוץ משפטי והדרכה כבר בסמוך לאירוע הנפילה ועורך הדין ייצג אתכם מתחילת המקרה ועד לסיומו עם קבלת הפיצויים.  

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק