fbpx

תאונת מלגזה – תאונת דרכים או תאונת עבודה?

תאונת מלגזה
עו”ד ארז כהן
7 נובמבר 2021

במקומות עבודה רבים ובעיקר במפעלים נעשה שימוש במלגזה שהינה רכב מיוחד המשמש לשינוע של סחורות ומשקלים כבדים בדרך כלל בתוך מקום העבודה. מלגזה מוגדרת כרכב מנועי לכל דבר ועניין ולכן הוא צריך להיות מבוטח בפוליסת ביטוח חובה כמו כל רכב מנועי אחר.

כאשר מתרחשת תאונה עם המלגזה במהלך העבודה, התאונה נחשבת גם כתאונת דרכים וגם כתאונת עבודה. לכן הנפגע יוכל לתבוע את חברת הביטוח שבטחה את המלגזה בפוליסת ביטוח חובה במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים וגם את המוסד לביטוח לאומי במסגרת מחלקת נפגעי עבודה. עם זאת חשוב לדעת כי לא כל תאונה בה מעורבת מלגזה היא תאונת דרכים, אלא רק תאונה הנובעת משימוש בכוח המכני של המלגזה ככלי שינוע.

תאונת מלגזה בעבודה כתאונת דרכים:

אם נפגעתם בתאונת מלגזה עליכם לפנות לקבלת טיפול רפואי ראשוני בבית חולים, לאסוף ולשמור את כל המסמכים הרפואיים הצילומים והבדיקות, ולדווח במשטרה על תאונת הדרכים ולפרט את נסיבות התאונה. 

בנוסף עליכם לפנות למעסיק לצורך קבלת טופס בל 250, למלא טופס הודעה על פגיעה בעבודה, לקבל תעודת נפגע בעבודה מקופת החולים ולפנות למוסד לביטוח לאומי על מנת שיכיר בתאונה כתאונת עבודה.

מומלץ לפנות לעורך דין תאונות עבודה כדי שיוכל לייעץ וללוות אתכם עד לקבלת הפיצוי גם מהמוסד לביטוח לאומי וגם מחברת הביטוח של המלגזה.

מה עושים במקרה של תאונת מלגזה שלא נחשבת תאונת דרכים:

במקרה שנפצעתם בנסיבות שאינן מהוות תאונת דרכים הרי שאין לכם את האפשרות להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שבטחה את המלגזה במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. במקרים אלו עליכם להגיש תביעה אזרחית נגד המעסיק ולהוכיח שהתאונה התרחשה בעקבות רשלנותו וחבותו של המעסיק. חשוב לומר שמדובר בהתנהלות מורכבת ואינה פשוטה. במידה ונגרם לכם נזק גוף משמעותי עליכם להצטייד בחוות דעת רפואית מתאימה שתתייחס למצבכם הרפואי ותקבע את הנכות כתוצאה מהתאונה.

למה כדאי לפנות לעורך דין תאונות עבודה בתאונת מלגזה?

מטרתו של עורך דין תאונות עבודה או עורך דין תאונות דרכים בסמוך לתאונה היא קודם כל לייעץ לכם האם מדובר באירוע שנחשב תאונת דרכים או לא, לטפל עבורכם אל מול המוסד לביטוח לאומי על מנת שיכיר בתאונה כתאונת עבודה, ולייצג אתכם בועדות הרפואיות במוסד לביטוח לאומי שיקבעו את דרגת הנכות מהתאונה, וידאג עבורכם לקבלת מלוא הזכויות המגיעות לכם על פי החוק ומירב הפיצויים גם מהמוסד לביטוח לאומי וגם מחברת הביטוח.   

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק