fbpx

נפצעתם במהלך העבודה בעקבות רשלנות המעביד?

עו”ד ארז כהן
27 יוני 2021

לצערנו פגיעות במהלך העבודה הן דבר שבשגרה ולעיתים מסתיימות בפציעות קשות וגורמות לעובד לשהות באובדן כושר עבודה למשך תקופה ארוכה וממושכת. במקרים רבים הפגיעה במהלך העבודה נגרמה בשל אשמה/רשלנות של המעביד, ועובדים רבים אינם מודעים כי הם רשאים להגיש תביעה כנגד המעביד וחברת הביטוח שלו ולקבל פיצוי עבור הנזק שנגרם להם. הטיפול בפגיעה בעבודה מתחלק לרוב לשני מישורים – האחד אל מול המוסד לביטוח לאומי והשני כנגד הגורם האחראי לתאונה – המעביד.

עובדים רבים אינם מודעים כי במקרים מסוימים הם רשאים להגיש תביעת נזיקין כנגד המעביד ומסתפקים בתשלומים מהביטוח הלאומי.

מהי האחריות המעביד כלפי עובדיו

החוק בישראל קובע כי למעביד קיימת חובת זהירות מושגית כלפי עובדיו ובמידה שהמעביד מפר את חובת הזהירות החלה עליו כלפי העובד, יוכל העובד לתבוע בנזיקין את מעבידו שגרם לפציעת העובד ברשלנות.

בפקודת הבטיחות בעבודה (נוסח משולב), תש"ל-1970 נקבעו תקנות מפורטות על מנת שסביבת העבודה של העובד תהיה בטוחה ונטולת אירועים מסוכנים. על המעביד חלה חובה להקפיד ולמלא את הכללים והוראות החוק ולהבטיח את בריאותם ובטיחותם של העובדים. על המעביד לנקוט באמצעי זהירות סבירים על מנת למנוע נזק גוף לעובד במהלך עבודתו. במידה שהעובד יוכיח כי נפצע במהלך עבודתו בעקבות הפרה של התקנות שנקבעו בחוק, יוכל העובד להגיש תביעת נזיקין כנגד המעביד בגין רשלנות המעביד שהובילה לפציעת העובד.

להלן מספר דוגמאות המזכים עובד באפשרות לתבוע את המעביד:

  1. עובד שנפגע במהלך עבודתו בעת שימוש במכונה מבלי שקיבל הדרכה על המכונה ולא קיבל אמצעי מיגון לביצוע העבודה על המכונה למשל כפפות, קסדות, משקפי מיגון וכלי עבודה מתאימים וכו'.
  2. עובד שנפגע במהלך עבודתו בעקבות סביבת עבודה רטובה או מפגעים שהיו ברצפת העובדה וגרמו לפציעתו.
  3. עובד שנפגע במהלך עבודתו כשעבד על מכונה תקולה ו/או לא בטיחותית. על המעביד חלה החובה לוודא שהעובד מבצע את עבודתו עם מכונה תקינה ובטיחותית בעלת אמצעי מיגון ולאחר שעברה מבדקי בטיחות.
  4. עובד שנפצע במהלך העבודה מבלי שקיבל הדרכת בטיחות לביצוע עבודתו ומבלי שקיבל הדרכה בנוגע לאופן השימוש בכלי העבודה שקיבל מהמעביד.
  5. עובד שנפגע במהלך העבודה בעקבות מפגע בטיחותי שהיה בסביבת העבודה.

 נפגעתי בתאונת עבודה מה עלי לעשות?

כאשר עובד נפגע במהלך העבודה והוא סבור שקיימת רשלנות של המעביד לפגיעה עליו לבצע מספר דברים חשובים: 

  1. לתעד את האירוע ולרשום את הנסיבות שהובילו לפגיעה. 
  2. לשמור את פרטי העדים שראו את הפגיעה, ככל שקיימים. 
  3. לפנות לטיפול רפואי ולספר בפני הגורם הרפואי בין אם מדובר במד"א, בית חולים או קופת חולים את השתלשלות האירועים שהובילו לפגיעה על מנת שירשם בטופס הרפואי.
  4. לצלם ולתעד את מקום הפגיעה למשל מכונה לא בטיחותית, מפגע בטיחותי שגרם לפגיעה וכו'

הקשר שבין הטיפול בתביעת הביטוח הלאומי לבין התביעה כנגד המעביד

תביעות עובדים כנגד המוסד לביטוח לאומי ותביעות כנגד המעביד הינן תביעות מורכבות וחשוב לשים לב לפרטים הקטנים ביותר כבר בתחילת התהליך. קיימת חשיבות רבה לגרסה עליה העובד מצהיר בטופס ההודעה על פגיעה בעבודה במוסד לביטוח לאומי והן בטופס למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה – ב.ל 250 והשמטה של פרט כזה או אחר יכול להטיב או להזיק לעובד בתביעה העתידית כנגד המעביד.

לעיתים קרובות קיים קשר רב בין אחוזי הנכות שנקבעו לעובד בפני הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי לבין הפיצויים שיוכל העובד לקבל מן המעביד וחברת הביטוח שלו בתביעת הנזיקין ולכן מומלץ לקבל ייעוץ משפטי כבר בשלב הראשוני לאחר שנפגעתם בתאונת עבודה ובטרם הגשתם את התביעה למוסד לביטוח לאומי.  

אז לאחר שהבנתם את כל הפרטים, נפגעתם במקום עבודה ואתם לא יודעים מה עליכם לעשות? כל מה שאתם צריכים זה את הייצוג המתאים שסייע לכם לקבל את אשר אתם זכאים לו. 

צריכים עזרה? אל תהססו ליצור קשר בהקדם! אחרי ככלות הכול, כל דקה חשובה לבירור העניין והשגת הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק. 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק