fbpx

תביעה בגין החלקה באמבטיה בבית מלון

עו”ד ארז כהן
25 ינואר 2021

לפני צאתנו לחופשה אנו נרגשים מאוד ומקווים שהחופשה בבית מלון תהיה חוויה נעימה לה חיכינו זמן רב. אך מה קורה כאשר אנו נפצעים בשטח המלון, או כשאנו מקבלים את החדר ורוצים לעשות מקלחת, ולפתע אנו מחליקים רגע לפני הכניסה לאמבטיה או חלילה ביציאה מהאמבטיה. האם במקרים כלו יש מי שיפצה אותנו על הנזק שנגרם לנו? במקרים מסוימים של החלקה באמבטיה בחדר המלון, עשוי בית המלון להיות אחראי על הנזק שנגרם לנו.

מה עושים במקרה של החלקה באמבטיה בבית מלון

לרוב נתקל משרדנו באנשים מבוגרים שהחליקו במהלך שהותם בבית המלון ובעיקר בעת כניסתם או יציאתם מחדר האמבטיה וסבלו משברים בידיים, באגן, ירכיים ורגליים, וחבלות בפנים. חשוב לציין כבר עתה שלא כל מקרה של החלקה בבית המלון זכאי הנפגע לקבלת פיצויים מהמלון. עם זאת, חשוב להבין מה הסיבה שגרמה לנפילה, לתעד את סיבת הנפילה, לדווח לפקיד הקבלה במלון ולהראות לנציג המלון את סיבת ההחלקה והנפילה. לאחר מכן יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ולציין את נסיבות הנפילה. יש להתייעץ עם עורך נזיקין המתמחה בתביעות נזקי גוף. 

באילו מקרים זכאי אורח המלון לקבל פיצוי מבית המלון

חשוב לציין שבית המשפט נתן את דעתו במקרים כאלו וההלכה הידועה היא שחיי היומיום מלאים בסיכונים אשר לעיתים מתממשים וגורמים לנזק מבלי שיוצרי הסיכון יישאו באחריות בנזיקין ולכן עצם ההחלקה בחדר האמבטיה אינה מלמדת שבית המלון הפר את חובת הזהירות שחלה עליו עפ"י הנדרש בחוק. עם זאת קיימים מקרים מסוימים שבית המלון לא התקין מאחז יד בתוך האמבטיה או למשל בית המלון לא התקין אמצעים למניעת החלקה למשל רצפה שאינה מרוצפת באריחי קרמיקה שאינם מחליקים, ואז קיימת לנפגע האפשרות לתבוע את בית המלון בגין הנזק שנגרם לו, אך כמובן שכל מקרה ידון לגופו. 

מקרה שהיה כך היה 

לקוחה של משרדנו שהתה בחופשה באחד מהמלונות בישראל וביום הראשון לחופשה, בסיום המקלחת, כשביקשה לצאת מהאמבטיה זז מאחז היד ממקומו וגרם לנפילה קשה בחדר האמבטיה. כתוצאה מכך סבלה משבר בירך וחברת הביטוח של בית המלון דאגה לפצות אותה בסכום לא מבוטל בגין נזקי הגוף שנגרמו לה. 

החלקתם בבית מלון – את מי תובעים? 

במקרה של החלקה בחדר האמבטיה בבית מלון על הנפגע להוכיח שהנזק הרפואי שנגרם לו הינו תוצאה של רשלנות בית המלון תוך הפרת החובה המוטלת עליו על פי החוק לדאוג לבטיחותם של אורחי המלון. תביעת נזיקין מוגשת כנגד החברה שמפעילה את בית המלון וחברת הביטוח שביטחה את בית המלון. אם החלקתם ונפצעתם במהלך החופשה שלכם, צרו קשר עם משרדנו אשר מתמחה בתביעות נזקי גוף ובייצוג נפגעים. אנו נשמח לעזור ולסייע לכם בתהליך מתחילתו ועד לסופו.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק