fbpx

ניהול תביעת אובדן כושר עבודה

כאבי גב
עו”ד ארז כהן
27 דצמבר 2020

חברות ביטוח לא ממהרות לאשר תביעות ביטוח לאובדן כושר עבודה ולכן ממומלץ להיות מיוצג על ידי עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח של אובדן כושר עבודה לפני הגשת התביעה לחברת הביטוח ואף לפני הפניה הראשונה לחברת הביטוח. עורך דין אובדן כושר עבודה יציג בפניכם את האפשרויות במקרה של אובדן כושר עבודה וידע לצרף כל את המסמכים הנדרשים על מנת לגרום לחברת הביטוח לאשר את התביעה ללא צורך בפנייה לערכאות משפטיות. 

מהי תביעת אובדן כושר עבודה

כאשר אדם מאבד את יכולתו לעבוד ולהשתכר מכל סיבה שהיא למשל תאונת דרכים, מחלות, תאונות עבודה, ניתוח והחלמה ארוכה מניתוח ועוד, הוא עשוי להיות זכאי לתגמולי אובדן כושר עבודה במידה ויש לו פוליסת ביטוח הכוללת אובדן כושר עבודה או שהוא מבוטח בקרן פנסיה במקום העבודה. רוב הפוליסות כוללות תקופת המתנה של 3 חודשים ורק לאחריה מתקבל תשלום קצבת אובדן כושר עבודה. במקרים מסוימים קיימות פוליסות עם תקופת המתנה קצרה יותר או "פרנציזה" אשר תעניק למבוטח תשלום קצבת אובדן כושר עבודה גם עבור 90 הימים הראשונים של אובדן כושר העבודה. 

טיפים לניהול תביעת אובדן כושר עבודה

ראשית מומלץ להכין ולרכז את כל המסמכים הרלוונטיים הנדרשים להגשת התביעה לרבות תיעוד רפואי עדכני עם התייחסות לפגימות ולמצב הרפואי ממנו סובל הנפגע, תלושי שכר בשנה שקדמה לאובדן כושר העבודה, הצהרת בריאות, חוות דעת רפואיות ועוד. בשלב מילוי טופס התביעה יש למלא בזהירות רבה מאחר וכל מידע שנרשם עלול לשמש כנגד המבוטח ואף עלול להביא לדחיית התביעה. 

סיבות לדחיית תביעת אובדן כושר עבודה

חברות ביטוח נוטות לדחות תביעות רבות לאובדן כושר עבודה ונימוקי הדחייה השכיחים ביותר הם:

אי קיום תנאי ביטוח – חברת הביטוח טוענת שהמבוטח לא עומד בתנאים הנדרשים בפוליסה לקבלת קצבת אובדן כושר עבודה ולמעשה המבוטח לא איבד את כושר ההשתכרות ויכול לעבוד בעיסוק סביר אחר.

הסתרת מידע ואי גילוי – חברת הביטוח טוענת שהמבוטח סבל מבעיות בריאותיות שלא הצהיר עליהן בשאלון הבריאות לפני שביטח את עצמו בפוליסה, ובמידה והמידע היה קיים בפני חברת הביטוח הדבר יכול היה להתבטא בעליית מחיר הפרמיה או אי קבלת המבוטח לפוליסה.

מקרה חריג שאיננו מכוסה – במקרים רבים פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה כוללות החרגות מסוימות למשל קיימת החרגה למבוטח במקרה של תאונת דרכים או מחלה שמצויה בהחרגות שצוינו בפוליסה ולכן המבוטח לא יהיה זכאי לקבלת קצבת אובדן כושר עבודה. 

ארז כהן – עורך דין לתביעות אובדן כושר עבודה

עו"ד ארז כהן בעל ניסיון וידע רב בתביעות לאובדן כושר עבודה נגד חברות ביטוח ומשרדו מלווה את הלקוח מתחילת התהליך ועד לקבלת תשלומי קצבת אובדן כושר עבודה. במידה ועברתם תאונה קשה או שלקיתם במחלה בגינה איבדתם את כושר העבודה או קיבלתם סירוב לתביעת אובדן כושר עבודה, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם עו"ד ארז כהן שיתמודד עבורכם מול חברת הביטוח וידאג עבורכם לפיצויים מרביים.

 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק