fbpx

רשלנות רפואית בזמן כריתת רחם – מה יש לעשות?

רשלנות רפואית בלידה
עו”ד ארז כהן
8 יוני 2021

כשמדברים על רשלנות רפואית בהריון מדברים גם על ניתוחי כריתת רחם מתוך לא מעט סיבות העלולות לגרום לבעיות קשות באיבריים פנימיים אחרים הכוללים את המעי הגס, המעי הדק או כל מיני איברים אחרים הקרובים לאיברי הרבייה כמו רחם, שחלות, שלפוחית שתן ועוד. 

סמיכות האיברים בבטן האישה עלולים לגרום ללא מעט סיבוכים שלעיתים אינם נמנעים והרצון לפתור בעיה אחת מוליד בעיה נוספת חמורה אף יותר. רוצה לדעת במה מדובר? בדיוק כאן עורך דין רשלנות רפואית ארז כהן מביא בפניך הכול על אודות רשלנות רפואית בלידה או בזמן כריתת רחם ומה הפיצוי הצפוי לך אם תחליטי להגיש תביעת פיצויים בשל כך. 

מתי זה ייחשב רשלנות רפואית? מצבים המעידים על רשלנות בעת כריתת רחם 

יש כמה וכמה סיבות לרשלנות רפואית בשל כריתת רחם אחת מהסיבות היא גם בשל מיומנה (שרירן). כפי שהבנת, כשמבצעים ניתוח להסרת השרירן לעיתים נפגעים איברים פנימיים סמוכים וסמיכותם היא זו העלולה לייצר את הסיבוך שעליו חשוב לשים לב בעת הניתוח עצמו. 

לא שמו לב הרופאים לעדינות הנדרשת כאן? הנה דוגמה אחת מיני כמה לרשלנות קלאסית במעמד ניתוח הסרת הרחם. סיבה נוספת לרשלנות היא נקיטת גישה ניתוחית שאינה מתאימה ספציפית למנותחת לרבות חוסר ניסיון של המנתח עצמו. 

יש מקרים שהניתוח יבוצע על ידי מנתח מיומן ועדיין מבחינת הדין יידרש להוכיח כי המנתח אכן לא היה ברמת המיומנות הנדרשת ולא נקט את כל אמצעי הזהירות הנדרשים. 

לרוב, הדרך לעשות זאת ולהוכיח מיומנות לוקה בחסר היא באמצעות הצגת ראיות שמלמדת כי הטיפול שניתן לא היה תקין וזאת גם בהסתמך על ידי מומחים רפואיים המפרטים את הכשלים שהתרחשו במעמד הניתוח לרבות טרום הניתוח ואחריו. 

כיצד מגישים תביעת רשלנות כריתת רחם ומה יהיה גובה הפיצוי שיתקבל? 

כמו בכל תביעת נזיקין כך גם נסיבות המקרה מסמנות את היקף הפגיעה וכן את השלכותיה בהיבט הבריאותי והתפקודי ובסופו של דבר קובעים את גובהו של הפיצוי בסופו של דבר. כאמור, הכאב, הסבל, הפסד ימי עבודה כל אלו נקשרים לתוך היקף אחד גדול של סבל וכאב ומשם נגזר גם הפיצוי המבוקש. 

לפיכך, הפיצוי עשוי לנוע בטווח של מאות אלפי שקלים ועד מיליון שקלים במקרים חמורים שתוצאתם קשה או הביאה בסופו של דבר לסיבת מוות. 

חשוב לציין, לא כל מקרה יוכר בבית משפט כרשלנות רפואית ולכן אין מנוס, חייבים לגשת לזה ברוב המקרים עם עורך דין רשלנות רפואית כדי שזה יפעיל את כל הידע העומד לרשותו, יגיש את טופסי התביעה הנדרשים, יגיש את הראיות התומכות הנדרשות ובין היתר יסייע לך להשיג את כל חוות הדעת המתאימים מהמומחים הטובים ביותר בתחום. 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק