fbpx

רשלנות של קופת חולים מכבי באיחור באבחון של כולסטאטומה

רשלנות רפואית
עו”ד ארז כהן
10 נובמבר 2020

רשלנות של קופת חולים מכבי באיחור באבחון של כולסטאטומה הותיר את א' שהיה אז קטין עם נזק בלתי הפיך באוזן שמאל, עם אובדן מלא של המערכת ההולכתית, הרס של עצמות השמע עד כדי חרשות מלאה באוזן שמאל ונזקים קשים למשך כל חייו. 

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה השבוע בתאריך 8/11/20 תביעה אזרחית של א' כיום כמעט בן 25, תושב בת ים, נגד מכבי שירותי בריאות לפיצויים בסכום של עד 2.5 מיליון ₪, בגין רשלנות באבחון כולסטאטומה שהותירה את א' עם ירידת שמיעה קשה עד כדי חרשות מלאה, ועד כה עבר א' – 6 ניתוחים. א' נותר עם נכות לצמיתות בשיעור של 40%.

בכתב התביעה טוען עורך הדין ארז כהן, כי רופאי קופת חולים מכבי התרשלו בכך שלא העלו חשד שהתובע סובל ממחלת כולסטאטומה כאשר כל הסימפטומים להופעת המחלה הופיעו כבר במהלך שנת 2006, שאז הרופאים המטפלים היו צריכים להפנות אותו לבדיקת CT אוזניים ובדיקת שמיעה והיו מאבחנים את הכולסטאטומה בתחילתה. עם זאת, הכולסטאטומה אובחנה כעבור כ- 3 שנים, רק בחודש 7/2009, שאז הובהל התובע לבית החולים "איכילוב" כשהוא סובל מדימום וכאבים באוזן שמאל, שם בוצע מיד בדיקת CT אוזניים שממצאיה הדגימו כולסטאטומה ענקית מפשוטת שפגעה בכל עצמות השמע והתובע הוכנס לניתוח לצורך ניקוי הכולסטאומה. לו הרופאים המטפלים היו מאבחנים את הכולסטאטומה במהלך שנת 2006 היה ניתן לטפל בכולסטאטומה ולמנוע את ההרס הרקמתי ולשקם את השמיעה והוא לא היה נותר נכות שמיעתית. עם זאת, נאלץ א' לעבור עד כה 6 ניתוחים באוזן שמאל בעקבות האיחור הרב באבחנה, והוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים במהלך חייו. א' נותר עם ליקוי שמיעה קשה מאוד באוזן שמאל עד כדי חרשות מלאה אשר השפיעה גם על השמיעה באוזן ימין והוא סובל מחרשות מלאה באוזן שמאל לכל שארית חייו.  

בחוות הדעת הרפואית שצורפה לכתב התביעה נקבע, בין היתר כי:

"במקרה של א' מדובר באבחון מאוחר של כולסטאטומה אשר גרם לאבדן מלא של המערכת ההולכתית, קרי עצמות השמע ועור התוף ובנוסף פגיעה באיבר החישה של האוזן הפנימית עקב פיסטולה שנגרמה בעקבות חדירה של הכולסטאטומה

אם א' היה נשלח לבדיקות CT ובדיקת שמיעה בשנת 2006, דהיינו, בשלב הראשוני של המחלה היה ניתן להגיע לשיקום מלא של השמיעה כיוון שלא היה נגרם נזק בלתי הפיך למנגנון ההולכה ולאוזן הפנימית וא' היה נותר ללא נכות.  הסיכוי להצלחה בטיפול יורד בצורה משמעותית אם המחלה מתגלה בשלב מאוחר בו הכולסטאטומה גורמת להרס עצמות השמע והאוזן הפנימית כפי שקרה אצל א'". 

עורך הדין ארז כהן תובע בעבור א' הפסד השתכרות לעבר להוריו בזמן שהיה קטין, הפסדי השתכרות לעבר עבור א', הוצאות נסיעה, הוצאות עזרת הזולת, הוצאות עזרים רפואיים, אובדן כושר השתכרות לעתיד של א' ונזק לא ממוני בגין כאב וסבל.

טרם הוגש כתב הגנה.

 

ליצירת קשר עם עורך דין רשלנות רפואית התקשרו עכשיו: 072-2727995

 

 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק