fbpx

זכויות החולה ברשלנות רפואית והמידע שמסתירים מהציבור

thankyou
עו”ד ארז כהן
19 יולי 2021

אנו שומעים לא מעט באמצעי התקשורת, ובייחוד בשנים האחרונות, על מקרים רבים של רשלנות רפואית ועל הנזק הרב שנגרם כתוצאה מכך. מקרים כאלה, ובדומה לטיפול בתביעות רשלנות אחרות, עשויים להיות מורכבים מאד, אך מכיוון שמדובר בעניינים רפואיים ובמצבים שפעמים רבות רב הנסתר על הגלוי בהן, הרי שאלו הן תביעות מאתגרות, הן בכל הקשור לאיסוף הפרטים אודותיהן והן בהגשתן.

מהי רשלנות רפואית ומה חשוב לדעת עליה

לפני שבוחנים את זכויותיו של החולה במקרה של רשלנות רפואית, חשוב תחילה להבין מהי רשלנות מסוג כזה. בין אם זו רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית במסגרת כל הליך רפואי אחר, הרי שמדובר במקרה שבו בוצע הליך רפואי כלשהו על ידי גורם רפואי מוסמך (רופא/ת, אח/ות וכדומה) באופן שאיננו מקצועי, בין אם כרשלנות או כמחדל, בין אם מדובר בפעולה שאסור היה להם לבצע, ובין אם בכל אופן אחר שבו הופרה חובת הזהירות שלו, כך שנגרם לאחר מכן נזק למטופל (לרוב בלתי הפיך).

מקרים של רשלנות רפואית, המטופלים על ידי עורך דין רשלנות רפואית, הם מקרים נפוצים מאד לצערנו, כאמור, ואפשר למצוא אותם בעיקר בתחומים הקשורים ללידה, למשל רשלנות רפואית בלידה שהסתבכה וגם בטרום לידה, במקרים הקשורים לניתוחים וכירורגיה באופן כללי, לרבות ניתוחים פלסטיים, במקרים הקשורים לטיפולי שיניים, לטיפולי עיניים ואף למצבים אורטופדיים מכל מיני סוגים.

אילו זכויות עומדות לרשותם של התובעים

כל עורך דין רשלנות רפואית מוצא את עצמו לא אחת מתמודד עם תביעות לא פשוטות הקשורות למקרי רשלנות רפואית מורכבים. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי ישנן זכויות רבות העומדות לרשותו של הנפגע, לרבות פיצוי כספי הולם. תביעות רשלנות רפואית מגישים לרוב במקרים בהם נגרם לתובע נזק בלתי הפיך, משמע – נזק לצמיתות. בין אם זה נזק פיזי, בגוף, ובין אם זהו נזק נפשי, יכול הנפגע להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית כדי להגיש את התביעה. עורך הדין ידאג לאסוף את כל החומרים והמסמכים הנדרשים לו המעידים על אותה רשלנות ובנוסף ייעזר בגורמים מקצועיים אחרים, כדי לקדם את העניין (מומחה באותו עניין רפואי שבגינו הוגשה התביעה ועוד).

פנייה לגורם המתאים לסיוע בתביעה במקרה של רשלנות רפואית

מכיוון שיש נטייה במקרים של רשלנות רפואית להמליץ, מצדם של הנתבעים, להגיע להסדר פשרה (בין אם ישירות דרך בית החולים המעורבת בעניין ובין אם דרך חברת הביטוח המייצגת אותו), סיוע של עורך דין נזיקין מנוסה ומקצועי מאד יכול להקל בטיפול בעניין וגם לוודא כי אותו נפגע מממש את מלוא הזכויות המגיעות לו במקרה של רשלנות רפואית. כל זאת, כמובן, בתנאי שאכן יכול עורך הדין להוכיח את הקשר שבין הנזק שנגרם לאותו אירוע, מחדל שבוצע על ידי הגוף/בעל המקצוע המטפל.

 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק