fbpx

מהי קצבת נכות כללית

קצבת נכות
עו”ד ארז כהן
9 דצמבר 2020

קצבת נכות כללית הינה קצבה המשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי למי שסובל מליקוי גופני, שכלי, או נפשי שנגרם ממחלה, תאונה ועקב הליקוי אבד באופן משמעותי את כושר עבודתו. במסגרת התביעה לקבלת קצבת נכות כללית רשאי וצריך הנפגע לדווח על כל הליקויים הרפואיים מהם הוא סובל. תחילה על הנפגע להוכיח לועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי שהוא עומד בקריטריונים הקבועים בחוק וכי הוא סובל מנכות רפואית בשיעור 60% לפחות ולחילופין, נכות רפואית בשיעור 40% כאשר אחד מן הליקויים הרפואיים מהם סובל הנפגע מקנה נכות רפואית בשיעור 25% לפחות. 

ועדה רפואית קבעה נכות בשיעור 60% האם הנני זכאי לקצבה?

לאחר שהנפגע עמד בפני ועדות רפואיות במוסד לביטוח ונקבעה לו נכות בגין כל הליקויים, הנפגע לא בהכרח יהיה זכאי לקבלת קצבה חודשית. בשלב זה על הנפגע להוכיח שהוא עומד בתנאים הקבועים בחוק לעניין דרגת אי כושר וכי הוא איבד מיכולתו לעבוד בעקבות הליקויים הרפואיים. הנפגע יבדק על ידי פקידת שיקום במוסד לביטוח לאומי ושם תקבע דרגת אי הכושר. נפגעים רבים אינם מודעים לחשיבות הרבה להזמנה לשיחה במחלקת שיקום במוסד לביטוח לאומי ועליהם להתכונן לשיחה אשר מהווה את התשתית לקביעת דרגת אי הכושר. חשוב לדעת שטעויות שנעשות בשיחה עם פקידת השיקום במסגרת הועדה לקביעת דרגת אי הכושר לא תמיד ניתנות לתיקון.

חשיבות ייצוג על ידי עורך דין ביטוח לאומי בתביעות לנכות כללית

לפני הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי לקצבת נכות כללית מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי על מנת לברר האם הנכם עומדים בקריטריונים להגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי ולהעריך את סיכויי התביעה, ולייצג אתכם בועדות הרפואיות ולאחר מכן לייצג בפני פקידת השיקום. לעיתים לפני הגשת התביעה יש צורך בהשלמת מסמכים רפואיים, צילומים ובדיקות ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני תחילת ההליך מול המוסד לביטוח לאומי. 

חשיבות ייצוג בוועדה רפואית

לרוב אנשים המגיעים לועדה הרפואית נרגשים מאחר ובדרך כלל מדובר בפעם הראשונה. הלחץ לטעון בפני הועדה הרפואית גדול ולכן נוטים לשכוח ולהחסיר פרטים אודות הפגיעות, המחלות ופרטים נוספים חשובים ובכך יכולה התביעה להיפגע. ייצוג על ידי עורך דין מוריד ממכם את הלחץ, ההתעסקות ומונע את האפשרות לבצע טעויות במהלך הועדה הרפואית. לפני ההגעה לועדה הרפואית מתקיימת פגישת הכנה לקראת הועדה והסבר על מהות הועדה הרפואית על ידי עורך דין המייצג. במועד הועדה הרפואית, עורך הדין מייצג אתכם וטוען בשמכם בפני רופאי הוועדה, ומעביר את כל המידע בצורה הנכונה והמקצועית. 

מימוש זכויות רפואיות

למשרדנו ניסיון רב שנים בייצוג נפגעים בתביעות לקצבת נכות כללית בביטוח לאומי ובייצוג בועדות רפואיות. לפני הגשת התביעה אנו בודקים האם הלקוח עומד בקריטריונים לקבלת קצבת נכות כללית, ובמקרים מסוימים אנו מפנים את הלקוח להשלמת בירור רפואי, ביצוע בדיקות וצילומים על ידי מומחים שונים בתחומי הרפואה על מנת להגדיל את סיכויי התביעה. אם חליתם או שאתם סובלים ממגוון רחב של ליקויים רפואיים צרו קשר עם משרד עורך דין ארז כהן לצורך בירור זכויותיכם מול המוסד לביטוח לאומי.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק