fbpx

תביעות נזיקין

המשרד מייצג נפגעים בשל רשלנות רפואית, תאונות דרכים ועבודה, מייצג בתביעות בגין נפילות במקומות ציבוריים, תביעות בגין פוליסות ביטוח תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה וסיעוד, פועל עבור לקוחותיו למימוש זכויות במקרים של תאונות ופציעות תלמידים ומייצג ספורטאים בשל פציעות ונזקי גוף.

מהי תביעת נזיקין?

קיימים מצבים מסוימים בהם אדם נפצע ונגרם לו נזק גוף כתוצאה מגורם כלשהו. בהתאם לנסיבות תיתכן אפשרות להגיש תביעת נזיקין כנגד המזיק ולקבל פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לנפגע.

על מנת להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט ולדרוש פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לנפגע, ראשית יש להוכיח את חבותו של הגורם המזיק האחראי לאירוע ולנזק, ולהוכיח שהמזיק נהג ברשלנות והפר את החובות המוטלות עליו בחוק. שנית, על הנפגע להוכיח את הנזקים שנגרמו לו בגינם נדרש פיצוי.

לדוגמא: אדם צעד ברחוב ולפתע נתקל במדרכה שבורה או בעקבות מפגע במדרכה, יהא עליו להוכיח בפני בית המשפט שהרשות המקומית התרשלה על ידי הוכחת כל יסודות העוולה ולהוכיח קשר סיבתי בין ההתרשלות לנזק וקיומו של נזק.

כידוע המוציא מחברו עליו הראיה, לכן בתביעת נזיקין על התובע מוטל הנטל לשכנע את בית המשפט שהתקיימו כל יסודות העולה.

חישוב פיצויים בתהליך תביעה בגין נזיקין

בתביעת נזיקין הסעד העיקרי הינו סעד כספי, כלומר תשלום פיצוי כספי עבור הנזקים שנגרמו לנפגע, ומטרתו להשיב עד כמה שניתן את המצב לקדמותו הערכת שווי התביעה.

אחת השאלות העיקריות שנפגעים שואלים הינה "מה סכום הפיצוי שמגיע לי עבור הפציעה?". גובה הפיצוי מורכב ממספר ראשי נזק (סוג הנזק) שסכומם משתנה בהתאם לנתוני התביעה ולנתוני הנפגע.

את הנזקים נהוג לחלק ל-2 סוגים:

  1. נזק מיוחד – הינו נזק ממוני שהתגבש ממועד התאונה ועד למועד הגשת כתב התביעה והינו נזק שניתן לחשב ולכמת בראיות ממשיות.
  2. נזק כללי – הינו נזק המתייחס לנזקים ממוניים עתידיים וכן כל נזק הלא ממוני מהם צפוי הניזוק לסבול בעתיד בעקבות התאונה מיום הגשת התביעה ואילך.

מהם סוגי התביעות הנפוצים בתחום הנזיקין?

השכיחות הגבוהה ביותר של תביעות נזיקין, היא מקרים של רשלנות רפואית ותאונות דרכים, כאשר במקרים מסוג זה כמו גם באחרים – יידרשו חוות דעת של בעלי מקצוע מומחים כגון מומחים מתחום הרפואה, שיוכלו לאמוד את חומרת הנזק ואת היקף הפגיעה. בנוסף, יהיה צורך להוכיח את הקשר הסיבתי הישיר, בין הפעולה שביצע המזיק אל הפגיעה בגופו או בנפשו של התובע, על מנת לקבל צידוק לקבלת פיצוי ממנו.

תביעות נפוצות אחרות הן תביעות במקומות ציבוריים, תאונות עבודה, אובדן כושר עבודה ועוד, כאשר בכל אחד מהמקרים יש לדון לגופו של עניין ולהוכיח באופן ברור הן את קיומו של הנזק והן את הקשר בין פעולת המזיק לפגיעה של התובע וההשלכות של המקרה, עמן הוא נאלץ להתמודד.

סוגי תביעות נזיקין:

  • תביעות בגין נזקי גוף מוגשות על פי רוב על ידי עורך דין נזיקין בגין תאונות שונות אשר עשויות להתרחש במהלך החיים. ישנן תביעות נזיקין מסוגים רבים כגון:
  • רשלנות רפואית – בגין מתן טיפול רפואי רשלני שגרם לנזק למטופל.
  • תאונות דרכים – פציעות גוף שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים.
  • תביעה נגד המעביד – בגין רשלנות של המעביד שגרמה לנזק גופני לעובד.
  • תביעות נגד רשויות מקומיות – במקרים של נפילה במדרכה ובשטחים בעקבות מפגעים שגרמו לנזק.
  • תביעה במקרה של פציעה בקניון, מרכזי קניות, בתי מלון, מסעדות, חנויות, מכון כושר, בתי ספר – במקרים בהם קיימת רשלנות של הגורם המזיק.

על פי החוק הישראלי תאונת דרכים מוגדרת באופן די בעייתי. הגדרת החוק מתייחסת לתאונת דרכים כאירוע בו נגרם נזק גופני לאדם, כתוצאה משימוש ברכב מנועי לצורכי תחבורה. הגדרת החוק בעייתית כיוון שלעיתים היא מוציאה מקרים שעשויים להיחשב כתאונת דרכים, ומצד שני החוק יכול להגדיר מקרים שהם לא תאונות דרכים כתאונות דרכים. בגלל הבעייתיות הזאת, נאלץ בית המשפט להרחיב את ההגדרה הזאת במקרים מסוימים, על מנת להחיל אותה על מקרים נוספים, או לחילופין להוציא מקרים שלא מתאימים ללשון החוק.

תביעת נזקי גוף

כאשר מדברים על לשון החוק מדברים על תאונת דרכים שממנה נגרם לאדם נזק גופני הפיך או בלתי הפיך. זה יכול להיות בעקבות שימוש ברכב מנועי למטרות נסיעה או אפילו הולך רגל שעבר בסביבה ונקלע למפגע שהותיר אותו במצב החדש – נזקי גוף עקב תאונה, מה עושים במצב הנ"ל? לפני שאתם יוצאים ומגישים תביעת נזקי גוף כתוצאה מהתאונה שלכם אולי כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא.

מה באמת צריך לעשות אם נזקי הגוף נגרמים בתאונה?

הדבר הראשון שיש לעשות לפני שמגישים תביעת נזקי גוף בגין תאונה זה לתעד את מיקום התאונה ולשמור כמה שיותר פרטים לרגע האמת. יש לתעד לא רק את המצב אלא גם את הרכבים הפוגעים לרבות רישומי פרטי הרכב, פוליסת ביטוח וכד'. גם אם נדמה כי הכול תקין חשוב מאוד לגשת לבית חולים וזאת בכדי שבעתיד לא תעלה טענה כי החמרתם את המצב. בבית החולים לאחר הטיפול הרפואי יתועדו כל הפרטים במסמך מיוחד שישרת אתכם גם להוצאת אישורי היעדרות מהעבודה בהתאם. רוצים להיות מתוגמלים בעתיד בגין כל ההוצאות שתהיינה לכם? אל תשכחו לשמור את אישורי האשפוז, קבלות אודות תרופות, אישור מחלה וכל מה שייחשב כנזק/ הוצאה מצטברת נוכח התאונה שהותירה אתכם מנזקי גוף.

מה קורה אם נזקי הגוף מקורם בדרך לעבודה, חזרה ממנה או תוך כדי?

כמו כל עניין אחר שצריך לתעד לזמן אמת כך גם תאונה בדרך לעבודה- גם היא תדרוש מכם לשמור ולתעד את כל הפרטים. כמו כן מומלץ כי תפנו אל הביטוח הלאומי וזאת בכדי לכסות את עצמכם מכל כיוון אפשרי. כאמור, גם אדם שלא יצא, הלך או חזר ממקום העבודה יהיה זכאי לפיצוי גם אם נזקי הגוף נגרמו לו תוך כדי עבודה. במצב הזה יהיה צורך לתבוע את חברות הביטוח ובו זמנית גם את מוסד לביטוח לאומי. כמו במצבים האחרים גם כאן זה עלול להערים קשיים בלתי רגילים ובדיוק אז רצוי לכם לפנות אל עורך דין נזיקין שמבין ובקיא בנושא ויכול לקצר תהליכים ולהשיג לכם את זכויותיכם על פי חוק.

כיצד מחשבים פיצויים במקרה של נזקי גוף

כאשר מדברים על שכלול פיצויי נזקי גוף מדברים על כמה מרכיבים שהם עלות הטיפול הרפואי, סיעוד במידת הצורך והסתייעות באנשים אחרים ואובדן היכולת לעבוד. אז איך זה עובד בפועל? מרכיב הפיצויים הקשור בטיפול הרפואי מטרתו לכסות את כל האשפוזים, בדיקות במרכזים רפואיים, ניתוח פולשני, טיפולים, תרופות ועוד. במצב של עלויות מטפלים סיעודיים הדברים יתייקרו אף יותר ואם צריך ציוד כמו קביים, או הליכונים מיוחדים גם זה ייחשב.

את מי תובעים ומה יהיה גובה הפיצוי?

עורך דין נזיקין מייצג ומלווה לקוחות בתהליכי תביעה מול גופים שונים, לרבות מוסדות ממשלה, המוסד לביטוח לאומי, גופי מקצוע כמו חברות ביטוח וכן אנשים פרטיים. תביעות מסוג זה, יידונו בחזקת "שחור או לבן", כלומר או שהוכח נזק ואחריות של המזיק בגינו, או שלא.

אם התביעה מתקבלת, גובהו של הפיצוי יהיה כפוף לחומרת הפגיעה, תוך חישוב הן של ההוצאות הכספיות המיידיות שהתובע נדרש להן – אשפוזים, טיפולים רפואיים וכיוצא בזה – והן של נזקים מתמשכים ופגיעה בעתידו הכלכלי של התובע, לרבות אובדן יכולת השתכרות, פגיעה באיכות חייו, גרימת נזק פיזי ו\או נפשי שמונע ממנו עצמאות ומצריך המשך טיפול רפואי – לרבות טיפולים פסיכולוגיים – לתקופה מסוימת.

עורך דין מומחה לדיני נזיקין מייצג ומלווה את לקוחותיו לאורך כל ההליך המורכב של תביעת הנזיקין, אחראי לניהול תהליכי הוצאת האישורים הנדרשים, חוות הדעת הרפואיות, טיפול מול המוסדות הרלוונטיים והבאת האינטרס האישי של הלקוח בתביעה לידי ביטוי, בצורה המקצועית ביותר.

תפקידו של עו"ד לענייני נזיקין

דיני נזיקין עוסקים בפגיעות ונזקים שנגרמו לגופו של אדם מסוים או לרכוש השייך לו, כאשר מטרת עורך הדין המלווה היא לייצג את הלקוח בתביעות המוגשות נגד המזיק, כדרישה לקבלת פיצוי ממנו. למרות ההנחה כי הגדרת ה"נזק" היא פגיעה פיזית בלבד, בפועל ניתן להתייחס בתביעה גם לפגיעה נפשית שאינה נראית לעין לכאורה. בנוסף, אפשר לתבוע גם בשל פגיעה במוניטין כאשר מדובר בבעל עסק, כאשר הוא מרגיש שזהו הנזק שנגרם לו וזאת גם אם לא התרחשה פגיעה גופנית ממשית.

ייעוץ ראשוני בתביעת נזיקין עם עו"ד ארז כהן:

עורך דין נזיקין ארז כהן סייע במהלך השנים האחרונות לנפגעים רבים לעמוד על הזכויות שלהם לפי החוק. משרדנו יודע להעריך את היקף הנזק והפיצויים כבר בשלבי פגישת הייעוץ.

ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק