fbpx

מה עושים במקרה של תאונה בין קורקינט חשמלי לבין רכב?

תאונות דרכים
עו”ד ארז כהן
19 יולי 2021

אנו רואים כיום בארץ יותר ויותר צעירים שרוכבים על קורקינטים חשמליים. אלה, רוכבים איתם על הכביש וגם על המדרכות, ולמעשה – בכל מקום אפשרי פנוי ומתאים. לצד מספרם הגדול של הקורקינטים הללו, אפשר לראות גם מספר רב מאד של תאונות, בשנים האחרונות, בהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים יחד עם רכבים. התייחסות לתאונות שכאלו, לפחות בכל הקשור לפן המשפטי שלהן, הוא מורכב יותר, בייחוד בשל מעמדם של הקורקינטים החשמליים וזכויותיהם וחובתם של הרוכבים.

אבל תחילה, מהו מעמדו המשפטי של קורקינט חשמלי

כמעט כל עורך דין תאונות דרכים מצא את עצמו מסייע ללקוח, שהיה מעורב בתאונת דרכים, כרוכב על קורקינט חשמלי. תביעת תאונות דרכים הקשורות לתאונות שבהן מעורבים קורקינטים חשמליים ורכבים, כמו גם אופניים חשמליים, הן עניין נפוץ, לצערנו, לאור מספרן ההולך וגדל של תאונות אלו וגם הנזק הרב שהן גורמות למעורבים בהן. לפני שפועלים בנידון, במקרה של תאונות קורקינט חשמלי, חשוב להבין תחילה את מעמדו המשפטי והאם, או עד כמה, הוא נתפס כרכב.

אם כן, על פי פסיקות אחרונות בבית המשפט, במקרים של תאונות קורקינט חשמלי, רוכב הקורקינט, שנפגע, נחשב להולך רגל לכל דבר. זאת, בדומה לרוכב על רולר בליידס או אפילו רוכב על סקייטבורד. יחד עם זאת, ייתכן מאד שייחשב כי הוא זה שגרם לתאונה, למשל, במידה והתפרץ אל הכביש במהירות גבוהה ולכן נפגע מהרכב שעבר במקום, או אפילו לא פעל בהתאם לחוקי התנועה. לכן, בכל הקשור לפיצוי הגוף המגיע לו, יופעל ביטוח החובה של הרכב שהיה מעורב בתאונה ויהיה זה האחראי לכסות את הנזקים הללו. אם נגרם נזק לקורקינט עצמו, הדבר ייחשב כפגיעה ברכוש צד ג', ועל כן, אם בעל הרכב מחזיק בביטוח מקיף או ביטוח צד ג', יהיה עליו לשלם על כך.

על המורכבות שבעניין

בשל המורכבות הרבה שבעניין זה, ישנה חשיבות בפנייה מהירה לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה או עורך דין תאונת אופנוע וכלי רכב אחרים, המתמחה בכך. כמו כל תאונה במעבר חצייה נבדקים נסיבות האירוע וגם נבחנים המעורבים בה. אחת המורכבויות במקרים שכאלה היא העובדה שבעוד שעל נהגי רכבים חלה החובה לרכוש ביטוח חובה, הרי שהרוכבים על קורקינטים חשמליים אינם נדרשים בכך על פי החוק. ולכן, אם הם אלה שגרמו לתאונה, הרי שלא ניתן יהיה לגבות מהם פיצוי. ולכן, במקרה של תאונת דרכים, שבה היו מעורבים רכב וקורקינט חשמלי, ובמידה והסיבה לתאונה קשורה ברוכב הקורקינט, תוכל חברת הביטוח של נהג הרכב לפנות לבית המשפט לענייני תעבורה ולבקש שאותם פיצויים לנזקים, שתבעו ממנה, יהיו פחותים שכן התאונה לא נגרמה לחלוטין בשל אשמת הנהג.

מעבר לכך, חשוב גם לזכור שפעמים רבות אותם רוכבי קורקינט חשמלי הם נערים ונערות צעירים, ללא רישיון נהיגה. בשל כך, הם אינן מודעים כלל, לרוב, לחוקי הכביש הרלוונטיים להם וגם לחובותיהם. חוסר הידע הזה מוביל ללא מעט תאונות בשל אי ציות לתמרורים ולחוקי התנועה, מה שגורם לתאונות. ולכן, אם הייתם מעורבים בתאונה שכזו, פנו לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים על מנת לבחון את מלוא זכויותיכם והפיצויים הרלוונטיים המגיעים לכם.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק