fbpx

תאונת דרכים בדרך לעבודה ובחזרה מהעבודה

teuna
עו”ד ארז כהן
15 אוקטובר 2020

האם תאונת דרכים שארעה בדרך למקום העבודה או בדרך חזרה הביתה ממקום העבודה נחשבת כתאונת עבודה?. חוק הביטוח הלאומי קובע שתאונת עבודה הינה תאונה שאירעה לעובד במהלך העבודה ותוך כדי עבודתו. עוד נקבע כי במקרה של תאונת דרכים שאירעה בדרך למקום העבודה או בדרך חזרה הביתה ממקום העבודה תיחשב כתאונת עבודה. אולם, המוסד לביטוח לאומי יבדוק האם במועד התאונה סטה העובד מהדרך המקובלת ובמקרים מסוימים לא יכיר בתאונת הדרכים כתאונת עבודה. לכן חשוב מאוד להתייעץ ולהיעזר בשירותי עורך דין תאונות דרכים ותאונות עבודה כבר בשלב הראשון מיד לאחר קרות התאונה.

האם ניתן לקבל פיצוי מביטוח לאומי וגם מחברת הביטוח?

ראשית על העובד מוטלת החובה להוכיח שאכן התרחשה תאונה ועליו לפנות לקבלת טיפול רפואי ולהצטייד ולשמור את כל המסמכים הרפואיים, צילומים בדיקות רפואיות, לשמור פרטי צדדי ג' המעורבים בתאונה, לשמור קבלות על תיקון הרכב, ולפנות למשטרה ולקבל אישור על התאונה. לאחר מכן יצטרך העובד להוכיח שהתאונה התרחשה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. לאחר שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה כתאונת עבודה יוכל העובד למצות את זכויות ולקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי והן מחברת הביטוח שבטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה. עם זאת, במסגרת התביעה נגד חברת הביטוח יופחתו הפיצויים בהתאם לתשלומים שקיבל הנפגע מהמוסד לביטוח לאומי בגין התאונה. 

מי משלם את ימי המחלה?

במסגרת התביעה להכרה בתאונת הדרכים כתאונת עבודה זכאי העובד לקבלת תשלום דמי פגיעה. תשלום דמי פגיעה נועד לפצות את העובד על אובדן הכנסה בגין התאונה עבור אותם ימים בהם שהה בחופשת מחלה ולכל היותר לתקופה של 91 ימים הנספרים החל ממחרת ליום התאונה. העובד יצטרך למלא טפסים ולהגיש תביעה לביטוח לאומי לתשלום דמי פגיעה ועליו לעמוד בתנאים מסוימים כדי לקבל את תשלום דמי הפגיעה. 

עורך דין תאונות דרכים ותאונת עבודה – ארז כהן

כפי שראינו תביעות תאונות דרכים אשר מוגדרות כתאונות עבודה הינן תביעות מורכבות ולכן הפניה לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי ותאונות דרכים תסייע לכם במיצוי זכויותיכם הן מול המוסד לביטוח לאומי והן מול חברת הביטוח. כמו כן, כבר בתחילת ההליך אנו בונים יחד עם הלקוח את האסטרטגיה הנכונה עבורו לניהול התיק, למשל האם במקרה של נכות נכון יותר להגיש תביעה לנכות במוסד לביטוח לאומי ולעמוד בפני ועדה רפואית או שמה אולי למנות מומחה רפואי במסגרת התביעה כנגד ביטוח החובה. למשרדנו ניסיון רב שנים בניהול תביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ומשרדנו ילווה אתכם החל משלב הייעוץ הראשוני ועד למימוש מלוא זכויותיכם וקבלת הפיצויים.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק