fbpx

נפצעת בתאונת דרכים בדרך למשרד? כל המידע שאתה חייב לדעת

תביעת נזיקין
עו”ד ארז כהן
18 אפריל 2021

הידעתם? תאונת דרכים בדרך לעבודה נחשבת לא פעם כתאונת עבודה לכל דבר והמשמעות לכך היא כי ניתן להשיג פיצוי הן מגופים מוסדיים (ביטוח לאומי) והן מטעם חברת הביטוח שביטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה. 

באילו זמנים רלוונטי לתבוע ולקבל את הזכויות המגיעות לכם? לפני שאתם יוצאים לדרך אולי קודם לכן חשוב לצאת מצוידים במידע וכן לעמוד על זכויותיכם ולהבין מה רלוונטי ומה פחות.

זו יכולה להיות תאונת קורקינט או תאונת הולכי רגל בדרך לעבודה- כל המקרים הנ"ל מובילים אל המונח תאונת דרכים בדרך לעבודה ואל עו"ד תאונות דרכים שמבין את החוק ויכול לסייע לכם דרך מאמר זה.  

תאונת דרכים או תאונת עבודה? מתי זו תאונת דרכים בדרך לעבודה 

תאונת דרכים בדרך לעבודה יכולה להיות תוצר של המון מקרים, זה יכול להיות במצב של נהיגה וזה יכול להיות גם תאונה במעבר חציה ובתנאי שהעובד יהיה בדרך לעבודתו וללא סטיות או מעברים במקומות שלא קשורים ישירות למקום העבודה. 

למעשה כל תאונת דרכים שהתרחשה בדרך או בחזרה מהעבודה תחשב קודם כל כתאונת עבודה אבל גם כתאונת דרכים לכל דבר. מאידך, אם הייתם מעורבים בתאונת אופנוע שלא קשורה לעבודה שלכם ייתכן ומה שיידרש מכם בכדי להשיג את הפיצוי זה לפנות אל עורך דין תאונות אופנוע שיסייע לכם להשיג את המגיע לכם על פי חוק וללא קשר למשלח ידכם. 

גם במידה והתאונה התרחשה במסגרת הוצאת הילד מהגן או הכנסתו לגן – גם במקרים הנ"ל ייתכן וההגדרה לא תהיה בדרך לעבודה וממנה מאידך אם לא בוצעה חריגה משמעותית בדרך החוק יראה בזה כחלק מההנגשה למקום העבודה וממנו וברוב המקרים יתקבל כיסוי ביטוחי והמקרה ייחשב תאונת עבודה לכל דבר. 

מתי תאונת דרכים בדרך לעבודה לא תחשב כזו ואיך אפשר לשנות את המצב?  

במקרים בהם יטען למקרה תאונת עבודה יידרש להוכיח קשר סיבתי בין התרחיש של התאונה לבין מקום העבודה. במצב הנ"ל יידרש מהעובד להוכיח כי הוא אכן היה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה ללא סטיות מהדרך. 

במצב של סטיות מהדרך ועשיית דברים שאינם קשורים לעבודה יסתבכו לרוב הדברים וכך ייתקל אותו עובד בקשות העורף הן מצד המעסיק והן מצד חברת הביטוח לה הוא משלם מדי חודש בחודשו את תשלומי הפוליסה.   

זו יכולה להיות עצירה לקניית משהו תמים על הדרך או כל מהלך אשר ישפיע בסופו של דבר על המוסד לביטוח לאומי שלא להכיר בתאונת הדרכים כתאונת עבודה. והיות והחוק אינו חד משמעי עלולה הגשת תביעת פיצוי להפוך מייגעת מחמת הקושי אותו תערים חברת הביטוח.  

במקרים הנ"ל הכרחי לפנות אל עורך דין תאונות דרכים עם מיומנות בתחום – למה? בעיקר בכדי לאפשר לכם את הפיצוי שמגיע לכם על פי חוק. 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק