fbpx

נפגעתם מרכב במעבר חצייה? כל מה שאתם חייבים לדעת

עו”ד ארז כהן
15 אוגוסט 2021

כיום מתייחסים המחוקקים בצורה קפדנית וחמורה לכל נהג שפוגע במקדשו של הולך הרגל כאמור מעבר החצייה. לכן, כשיש מצב של אי מתן זכות להולכי רגל, זה בהחלט עניין שמורשעים בו נהגים ולא מעט. 

מעבר החצייה אמור להישאר האזור שבו אמור הולך הרגל להרגיש בטוח ביותר, אבל מה קורה כאשר הוא חוצה ונפגע במסגרת תאונה או תאונת פגע וברח? מי ידאג לו במקרה של פציעה או פגיעה? האם הוא אשם בכך? על כך ועל כל הפרטים החשובים במאמר שמביא בפניכם עורך דין תאונות דרכים המבין ובקיא בכל מצבי התעבורה לרבות תאונה במעבר חצייה. 

פגיעה בהולך רגל במעבר חצייה – מה אומר החוק על כך? 

על פי תקנות תעבורה תיקון מספר שתיים שנת 2015  מוצג כי אדם שנוהג ברכב ומתקרב למעבר חצייה אמור להאט את הרכב ובפרט אם הוא רואה הולך רגל רק עומד על המדרכה ועדיין נמצא בסמיכות למעבר. 

אם נראה שהנ"ל ירצה לחצות את הכביש, אזי יאפשר לו הנהג לחצות את המעבר בבטחה. כמו כן, אם הנהג מתקרב למעבר ולצידו בנתיב נוסף האט רכב אחר לפני המעבר אזי יאט גם הוא את הרכב לפני המעבר חצייה ואם הרכב לצידו יעצור ייעצר גם הוא ויאפשר להולך הרגל לחצות בבטחה. 

כמו כן אם המעבר יהיה חצוי לשניים ייחשב כל חלק מעבר בפני עצמו וכך גם יתייחסו אליו הנוהגים. 

לא התקיימו כל הכללים הללו? סביר להניח שבמקודם או במאוחר זה יביא חלילה למצב של תאונה במעבר חצייה. 

מה קורה אם לא התקיימו תנאים אלו ואדם נפגע בזמן שניסה לחצות את הכביש? 

על פי חוק הפלת"ד משנת 1975 הולכי רגל לרבות נוסעים ברכב שהגישו תביעות תאונות בגין נזקי גוף גם במסגרת תביעות תאונות אופנוע לא יידרשו להוכיח אשם. על פי חוק זה אדם שנפגע מפגיעת רכב, אופנוע או אפילו אדם שישב ברכב והיה הוא עצמו אחראי על תרחיש התאונה יוכל לממש את הפיצויים המגיעים לו מכוח תעודת החובה והחוק. 

תאונה במעבר חצייה שבה נפגע האדם בזמן החצייה את הכביש תדרוש ממנו להגיש תביעה באמצעות עורך דין נזיקין שיודע היטב כיצד לפתור את השלכות הפגיעה החל בנכות, מצב סיעודי או כל מצב המעיד על שינוי בחייו של הולך הרגל מאז פגיעתו על ידי אותו נהג. 

בסיכום דבר, אם נפגעתם בזמן שניסתם לחצות את מעבר החצייה מה שיידרש מכם זה לאסוף את כל המסמכים הרפואיים שיש ברשותכם המעידים על המצב החדש ובסופו של דבר דרישת בית המשפט למנות מומחה מטעמו שיקבע את אחוזי הנכות שמהם ייגזרו בסופו של דבר גם הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק. 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק