fbpx

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים שלא באשמתך?

תאונת דרכים
עו”ד ארז כהן
8 יוני 2021

כשמדברים על תביעות תאונות דרכים מדברים על אדם שנפגע בשל תאונת דרכים מדברים על מכלול סיבות ותרחישים אבל בגדול המשותף לכולם זו הזכאות לפיצויים ללא הוכחות אשם. כאמור, מרגע שנפגע האדם בתוך רכבו, ברכב של אדם אחר באה לו זכות הפיצוי ללא קשר לאשם וזאת גם על פי חוק הפלת"ד כאמור חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975. 

למרות החוק ויכולתו לספק הגנה לנפגעי תאונות דרכים יש גם מקרים יוצאים מן הכלל שבהם לא יודעים מיהו האחראי לתאונה דבר העלול לעכב את הפיצוי עד שימצאו את האחראי הישיר לתאונה ויתאפשר להפעיל נגדו תביעת פיצוי מכוח פקודת הנזיקין. 

במקרי פגע וברח בהם הנפגע הוא הולך רגל ובגדול אין את מי לתבוע או אז גם עולה השאלה, מה לעשות במקרה תאונת דרכים. 

האם נפגעת בתאונת דרכים ואין לך את מי לתבוע? בדיוק כאן עורך דין תאונות דרכים ידבר איתך על סוגיות לא חשובות פחות שתסייענה לך להשיג את מה שמגיע לך על פי חוק בין שזו תאונה במעבר חצייה ובין שזה נכלל בתוך תאונות קורקינט חשמלי ועוד. 

לא חשוב מי אשם חשוב כיצד תשיג/י את הפיצוי המגיע לך 

כאמור, זה לא באמת עניין מי אשם בתאונה כי אדם שנפגע בתאונה זכאי לנזקי גוף המגיעים לו מכוח החוק. 

כאשר מבצעים את החישוב הראשוני של הפיצוי נלקחים בחשבון גם נזקי הרכוש וגם נזקי הגוף אם כי רק על נזקי הגוף יתקבל פיצוי ללא הוכחת האשם. כפי שהבנת, כל מי שנפגע בגופו בשל התאונה יהיה זכאי לפיצוי ללא הוכחת אשם. 

הפיצוי שיתקבל בסופו של דבר יגיע מכוח תעודת החובה אותה חייב להחזיק כל נהג בישראל זאת על פי פקודת ביטוח רכבים מנועיים. 

ביטוח חובה מכסה כל מה שנגרם בשל פציעה או מקרה מוות. כמו כן מכסה ביטוח החובה לא רק את הנהג או הנוסעים אלא גם הולכי רגל שחלילה נפגעו או ייפגעו מהרכב בזמן בדיוק שהם יחצו את מעבר החצייה וחלילה יקרה מקרה הביטוח. 

מה קורה במקרה של פגע וברח? 

נפגעת במעבר חצייה ואין לך מושג אם את/ה אשם/ה? גם כאן חשוב מאוד לחזק את הדברים ולומר כי אין הוכחת אשם ובאין אפשרות לתבוע תעודת חובה או פוגע תופנה בקשתך לידי קרנית (קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים) שהיא גוף שמסייע למתן פיצוי במקרה שזהות הפוגע אינה ידועה. 

מטרתו של עורך דין תאונות דרכים או עורך דין תאונות אופנוע בסמוך לתאונה היא להוכיח את היווצרותה וכן את הקשר הסיבתי בין מה שקרה לבין הנזק הגופני ובטח שלא להתמודד עם מורכבות או אי הבהרות שבסופן את/ה עלול/ה להישאר ללא הפיצוי שמגיע לך על פי חוק. 

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק