fbpx

אילו מקרים מחייבים חוות דעת רפואית?

החלקה בבית מלון
עו”ד ארז כהן
27 מאי 2021

במשפט הישראלי כאשר מוגשות תביעות לנזקי גוף ודנים בתביעת הפיצויים, יקבע סכום הפיצוי בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו בחוות דעת רפואית.

חוות דעת רפואית הינה מסמך רפואי, המקביל למתן עדות שבשבועה בבית המשפט, הנכתב על ידי רופא בתחום בו התלונן הנפגע שנגרם לו נזק רפואי או נפשי.

הרופא בודק את המתלונן, סוקר את כל התיעוד הרפואי ובוחן את הבעיות והמגבלות הרפואיות שהיו לפני האירוע ומעריך את הנזק שנגרם למתלונן תוך בחינת הקשר הסיבתי בין הנזק לבין האירוע. הרופא המומחה מעריך את אחוזי הנכות שנותרו למתלונן בעקבות אותו אירוע אשר אלה נקבעו בתקנות המוסד לביטוח לאומי. בתביעות נזיקין גובה הפיצוי יקבע בהתאם לנזק שנגרם ולאחוזי הנכות שנקבעו לנפגע בחוות הדעת.

האם עלי לצרף חוות דעת רפואית בתביעת נזקי גוף שלא נגרמה בתאונת דרכים?

תקנות סדר הדין האזרחי קובעות כי אדם החפץ להוכיח "עניין שברפואה", עליו לתמוך את תביעתו בחוות דעת מומחה בתחום הרפואה. כאשר אדם נפגע (באירוע שאינו תאונת דרכים) ומחליט להגיש תביעת נזיקין כנגד הגורם שגרם לנזק, עליו לצרף חוות דעת רפואית אשר תקבע את אחוזי הנכות בתחומים בהם הוא נפגע. במידה שהנפגע החליט להגיש תביעה לבית המשפט מבלי לצרף חוות דעת רפואית, יראו בו כמי שויתר על טענת נכות וככל שיקבע לו פיצוי כספי הוא יהא נמוך משמעותית לעומת במקרים בהם הנפגע צירף לכתב התביעה חוות דעת רפואית שבה נקבע שקיימת נכות.

במידה ולנפגע נגרמו נזקי גוף מסוגים שונים לדוגמא: אורטופד, א.א.ג, פסיכיאטר, נוירולוג, עליו לצרף לתביעתו חוות דעת רפואיות של אותם התחומים להם הוא טוען לנכות.

האם עלי לצרף חוות דעת רפואית בתביעת נזקי גוף שנגרמה בתאונת דרכים?

במקרה שאדם נפגע בתאונת דרכים ונגרמו לו נזקי גוף, הוא אינו יכול לצרף חוות דעת רפואית לכתב התביעה. החוק בישראל קובע כי במקרים של תביעות נזקי גוף שנגרמו בתאונת דרכים, יצרף הנפגע לכתב התביעה בקשה למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט. לאחר שבית המשפט יעיין בכתב התביעה, בתיעוד הרפואי ובבקשה למינוי מומחים יקבע בית המשפט האם קיימת "ראשית ראיה" למינוי מומחה, ובמידה שכן ימנה בית המשפט מומחה רפואי שיבדוק את הנפגע ויקבע האם נותרה לו נכות כתוצאה מהתאונה ומה אחוזי הנכות. ברוב המקרים שכר טרחתו של המומחה הרפואי ישולם על ידי חברת הביטוח ולא על ידי הנפגע.

מה העלות של חוות דעת רפואית:

העלות של חוות דעת רפואית משתנה בהתאם לפרמטרים שונים למשל בתחום המומחיות, זהות המומחה ובסוג חוות הדעת הדרושה. המחיר של חוות הדעת נע בדרך כלל בין 4,000 ₪ – 20,000 ₪ ולעיתים אף יותר. תחילה ישולם סכום נמוך בגין ייעוץ ראשוני ובדיקה ולאחר מכן ישולם סכום נוסף עבור עריכת חוות הדעת. 

חשוב מאוד לפנות לייעוץ עורך דין נזיקין לפני שהנכם מתחילים לפעול לקבלת חוות דעת רפואית מאחר והאמור בחוות הדעת יכול להשפיע על גובה הפיצויים שיקבל הנפגע, ולבחירת זהות המומחה הרפואי קיימת חשיבות לניהול תביעתכם.

משרדנו עובד בקשר אינטנסיבי וקבוע עם מיטב המומחים הרפואיים המעניקים חוות דעת רפואיות בכל תחומי הרפואה והנכם מוזמנים לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ ראשוני. 

החלקה בבית במלון

כאשר אורח המלון מחליק בשטח המלון כתוצאה ממפגע בטיחותי עשוי המלון להיות חייב בנזיקין ולפצות את האורח בגין הנזקים שנגרמו לו. לדוגמא: אורח המלון נתקל במרצפות בולטות בשטח לובי המלון, עובד הניקיון במלון ניקה את הרצפה והשאיר אותה רטובה ללא שלט אזהרה ואורח המלון שצעד באזור החליק ונפל. במקרים אלו חובה על בית המלון לדאוג שעובדי הניקיון שומרים על בטיחות האורחים בזמן שהם מצבעים את עבודות הניקיון, ועל בית המלון החובה לדאוג שרצפת המלון תהיה תקינה ובטוחה. לכן מומלץ מאוד לפנות אל עורך דין המתמחה בתביעות נזקי גוף על מנת שיבחן את נסיבות ההחלקה והפציעה על מנת למצות את מלוא הזכויות שלכם. למידע נוסף בנושא תביעת נזיקין נגד בית מלון

מקרה שהיה כך היה? 

ר' לקוח משרדנו שהה בחופשה משפחתית באחד מבתי המלון המפוארים בארץ. בתחילת החופשה צעד ר' בלובי המלון ולפתע החליק ונפל ארצה בעקבות מים שהיו על הרצפה. ר' צילם את מקום הנפילה והודיע להנהלת המלון על האירוע, ולאחר שר' פנה למשרדנו, הצלחנו להוכיח שהרצפה נשטפה על ידי עובד ניקיון של המלון קודם לכן ועובד הניקיון עזב את המקום כשהרצפה רטובה ולחה מבלי שהוצב במקום שלט אזהרה. דאגנו שחברת הביטוח שבטחה את המלון תפצה את ר' בסכום לא מבוטל בגין הנזק שנגרם לו. 

החלקתם בבית מלון – את מי תובעים? 

במקרה של החלקה בבית מלון על הנפגע נדרש להוכיח שהנזק הרפואי שנגרם לו הינו תוצאה של רשלנות בית המלון תוך הפרת החובה המוטלת עליו על פי החוק לדאוג לבטיחותם של אורחי המלון. תביעת הנזיקין בגין החלקה בבית מלון מוגשת כנגד החברה שמפעילה את בית המלון וחברת הביטוח שביטחה את בית המלון. זקוקים לסיוע בהגשת התביעה או בירור האם הנכם זכאים לדרוש פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לכם? עו"ד ארז כהן מתמחה בייצוג נפגעים שנפגעו במהלך חופשה בבית מלון וישמח לעזור לכם בכל התהליך מתחילתו ועד לסופו.

    לייעוץ ראשוני חייגו 052-5262626 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ ייעוץ בפייסבוק